Äänet olivat yksi Bad Company 2:n loisteliaista puolista. Niistä vastannut tiimi on sittemmin jatkanut työskentelyä Battlefield 3:n parissa ja aikeissa luoda jälleen jotain ennennäkemätöntä.
Esittelystä Game Developer Conferencessä vastannut Patrick Bach kertoo, että ääniin panostetaan urakalla. Nauhoituksia on suoritettu niin ulko- kuin sisätiloissakin, jotta äänet kuulostavat todenmukaisilta myös rakennusten sisällä.
DICE käyttää niin kutsuttua HDR-audiota. Siinä pelkkä äänenvoimakkuus ei ole ratkaisevassa asemassa vaan kaikki on kiinni desibeliarvoista. Pommin räjähtäessä ei ole mahdollista kuulla kuiskausta. Aivot mukautuvat kuultuun äänimaisemaan.
Jokaiselle äänelle määritetään desibeliarvo. Äänimoottori liikuttaa digitaalista korvaa spektrissä reaaliajassa, johtaen siihen, ettei ääniä tarvitse miksata manuaalisesti. Tämä johtaa esimerkiksi tilanteeseen, jossa vastustajien aseiden äänet dominoivat äänikuvaa ja vaimentavat muita äänilähteitä kuten askelia. Liikkuminen ei silti suinkaan yhtäkkisesti ole äänetöntä, mutta digitaalinen korva ei enää erota askelia muusta metelistä.
Lähde
Esittelystä Game Developer Conferencessä vastannut Patrick Bach kertoo, että ääniin panostetaan urakalla. Nauhoituksia on suoritettu niin ulko- kuin sisätiloissakin, jotta äänet kuulostavat todenmukaisilta myös rakennusten sisällä.
DICE käyttää niin kutsuttua HDR-audiota. Siinä pelkkä äänenvoimakkuus ei ole ratkaisevassa asemassa vaan kaikki on kiinni desibeliarvoista. Pommin räjähtäessä ei ole mahdollista kuulla kuiskausta. Aivot mukautuvat kuultuun äänimaisemaan.
Jokaiselle äänelle määritetään desibeliarvo. Äänimoottori liikuttaa digitaalista korvaa spektrissä reaaliajassa, johtaen siihen, ettei ääniä tarvitse miksata manuaalisesti. Tämä johtaa esimerkiksi tilanteeseen, jossa vastustajien aseiden äänet dominoivat äänikuvaa ja vaimentavat muita äänilähteitä kuten askelia. Liikkuminen ei silti suinkaan yhtäkkisesti ole äänetöntä, mutta digitaalinen korva ei enää erota askelia muusta metelistä.
Lähde
MAINOS
MAINOS
1
Team: |CPPP|
02.03.2011 22:36
#1
02.03.2011 22:49
#2
02.03.2011 23:51
#3
03.03.2011 00:00
#4
03.03.2011 09:13
#5
Team: [BS]
03.03.2011 11:37
#6
03.03.2011 19:27
#7
03.03.2011 19:41
#8
03.03.2011 20:15
#9
06.03.2011 15:26
#10
1