
Useammankin modaajan vuosien saatossa rekrynnyt pelifirma ei kykene tekemään työkaluista tarpeeksi helppokäyttöisiä äärimmäisyyksiin viedyn pelimoottori Frostbite 2.0:n ja puuttuvien resurssien vuoksi. Kaikki voima halutaan käyttää pelin kehittämiseen, mikä on valtava urakka.
"Tämän kokoluokan pelin kehittäjänä - tarkoitan, se on suurin asia mitä olemme ikinä tehneet - meidän täytyy valita mihin keskitymme. Emme voi toteuttaa kaikkea."
Mikäli modityökalut kehitettäisiin, niistä haluttaisiin tehdä kunnolliset. Se veisi huomattavia määriä aikaa ja olisi mahdollista aikaisintaan julkaisun jälkeen. Työkalun halutaan olevan huippulaadukas, muuten se ei palvele tarkoitustaan tahi täytä DICE:n laatuvaatimuksia.
Mikäli aikaa lokakuun jälkeen löytyy, punnittavana on vielä modityökalujen pakollinen seuraus - pelin rakenteiden paljastaminen. Se on väistämättä tietoturvariski, mikä pahimmillaan saattaa tuoda uudenlaisia huijauksia tai lyhentää Frostbite 2.0 -pelimoottorin teknistä etumatkaa.
Useista syistä huolimatta Troedsson toteaa, että modityökalujen tekemistä ja julkaisemisesta tullaan myöhemmin pohtimaan uudelleen. Yhteisö on esittänyt modaamistoiveensa sen verran ponnekkaasti, ettei lopullista päätöstä ole tehty.
Lähde
Battlefield 3:sta voit keskustella myös #Battlefield.fi-kanavalla Quakenetissä!
MAINOS
MAINOS
<<12>>
31.08.2011 12:00
#21
31.08.2011 12:16
#22
Harkitsen BF3:sen ostoa sitten kun DICE harkitsee niitä modaustyökaluja.
oikeesti meikällä ei tuu kyllä yhtään ikävä mitään puolivalmiita modeja mitä saatais joskus kymmenen vuoden päästä vasta.
BF2 Project Reality esim. on EDELLEEN beta. sitten kun miettii että sitä tehtäs monin kerroin hankalemmalle ja työläämmälle Frostbite 2:lle, niin eihän siitä tulis prkl mitään :D
meikälle riittää Dicen hellissä käsissä leivotut lisäosat.
31.08.2011 15:18
#23
meikälle riittää Dicen hellissä käsissä leivotut lisäosat.
Jotka on puolivalmiimpia mitä PR:än ekat versiot... Ihmeenki toimivia nuo Bf2 modit on, siihen nähen mitä itse peli on... Vieläkin täynnä bugeja joita DICE ei ole edes yrittänyt korjata, lukuisista pätseistä huolimatta.. Modaajilla kun ei vaan ole pääsyä läheskään kaikkeen tarpeelliseen.. silti jälki on erinomaista..
Mut siinäpä sen epäonnistuneen moottorisuunnittelun (purkkaa?) näkee, jos kerta pelin rakentaminen ja muokkaaminen moottorin päälle on niin hankalaa... Modityökalut vieläpä lisäisi "tietoturvariskejä".. Kummasti vaan BC2 kohdallakin ränkit oli häxätty jo ekalla viikolla, ja epäilemättä näin tulee käymään täsäki.. Sielä tosiaanki taitaa olla niitä aukkoja. Eiköhän se huijaaminenki tehdä yleensä jossain ihan muualla kuin sielä serveripäässä... Joudummeko kohta pelaamaanki DICEn verkkolevyjen kautta, ettei filut leviä?...
31.08.2011 17:12
#24
meikälle riittää Dicen hellissä käsissä leivotut lisäosat.
Jotka on puolivalmiimpia mitä PR:än ekat versiot... Ihmeenki toimivia nuo Bf2 modit on, siihen nähen mitä itse peli on... Vieläkin täynnä bugeja joita DICE ei ole edes yrittänyt korjata, lukuisista pätseistä huolimatta.. Modaajilla kun ei vaan ole pääsyä läheskään kaikkeen tarpeelliseen.. silti jälki on erinomaista..
Mut siinäpä sen epäonnistuneen moottorisuunnittelun (purkkaa?) näkee, jos kerta pelin rakentaminen ja muokkaaminen moottorin päälle on niin hankalaa... Modityökalut vieläpä lisäisi "tietoturvariskejä".. Kummasti vaan BC2 kohdallakin ränkit oli häxätty jo ekalla viikolla, ja epäilemättä näin tulee käymään täsäki.. Sielä tosiaanki taitaa olla niitä aukkoja. Eiköhän se huijaaminenki tehdä yleensä jossain ihan muualla kuin sielä serveripäässä... Joudummeko kohta pelaamaanki DICEn verkkolevyjen kautta, ettei filut leviä?...
miks luulet että pelien kehittäminen on nykyään kalliimpaa ja työläämpää kun ennen? siks että pelimoottorit on menny jatkuvasti paskemmiksi? otahan nyt järki käteen.
BF2:n käyttämä Refractor 2 on kyllä kieltämättä niin reikänen kuramoottori kun voi olla, mutta jo pelkästään Frostbite 1.5 on satakertaa parempi, ja meinaat että Frostbite 2.0 olis huonompi vielä kun se säälittävä (mutta joo, sentään modattava) Refractor 2? voi lol.
31.08.2011 19:13
#25
Team: «AI»
31.08.2011 19:26
#26
Ostakaa mw3 niin ei tarvi mitään modeja 8)
Niinpä, kun peli itsessään on käytännössä modi... Joka tarvis modeja ollakseen parempi (jos (lue kun) jatkavat totuttuun linjaansa)...
31.08.2011 23:35
#27
meikälle riittää Dicen hellissä käsissä leivotut lisäosat.
Jotka on puolivalmiimpia mitä PR:än ekat versiot... Ihmeenki toimivia nuo Bf2 modit on, siihen nähen mitä itse peli on... Vieläkin täynnä bugeja joita DICE ei ole edes yrittänyt korjata, lukuisista pätseistä huolimatta.. Modaajilla kun ei vaan ole pääsyä läheskään kaikkeen tarpeelliseen.. silti jälki on erinomaista..
Mut siinäpä sen epäonnistuneen moottorisuunnittelun (purkkaa?) näkee, jos kerta pelin rakentaminen ja muokkaaminen moottorin päälle on niin hankalaa... Modityökalut vieläpä lisäisi "tietoturvariskejä".. Kummasti vaan BC2 kohdallakin ränkit oli häxätty jo ekalla viikolla, ja epäilemättä näin tulee käymään täsäki.. Sielä tosiaanki taitaa olla niitä aukkoja. Eiköhän se huijaaminenki tehdä yleensä jossain ihan muualla kuin sielä serveripäässä... Joudummeko kohta pelaamaanki DICEn verkkolevyjen kautta, ettei filut leviä?...
miks luulet että pelien kehittäminen on nykyään kalliimpaa ja työläämpää kun ennen? siks että pelimoottorit on menny jatkuvasti paskemmiksi? otahan nyt järki käteen.
BF2:n käyttämä Refractor 2 on kyllä kieltämättä niin reikänen kuramoottori kun voi olla, mutta jo pelkästään Frostbite 1.5 on satakertaa parempi, ja meinaat että Frostbite 2.0 olis huonompi vielä kun se säälittävä (mutta joo, sentään modattava) Refractor 2? voi lol.
Pelkästään pelimoottori ei tee parempaa peliä. 338h bf2 vs. bc2 59h. BF2 ja sen modeja pelaan vieläkin, bc2 koskenu sitte julkaisun. Inb4 miljoonat DLC rahastukset mitä saadaan kieltämällä moditoolit.
01.09.2011 07:27
#28
meikälle riittää Dicen hellissä käsissä leivotut lisäosat.
Jotka on puolivalmiimpia mitä PR:än ekat versiot... Ihmeenki toimivia nuo Bf2 modit on, siihen nähen mitä itse peli on... Vieläkin täynnä bugeja joita DICE ei ole edes yrittänyt korjata, lukuisista pätseistä huolimatta.. Modaajilla kun ei vaan ole pääsyä läheskään kaikkeen tarpeelliseen.. silti jälki on erinomaista..
Mut siinäpä sen epäonnistuneen moottorisuunnittelun (purkkaa?) näkee, jos kerta pelin rakentaminen ja muokkaaminen moottorin päälle on niin hankalaa... Modityökalut vieläpä lisäisi "tietoturvariskejä".. Kummasti vaan BC2 kohdallakin ränkit oli häxätty jo ekalla viikolla, ja epäilemättä näin tulee käymään täsäki.. Sielä tosiaanki taitaa olla niitä aukkoja. Eiköhän se huijaaminenki tehdä yleensä jossain ihan muualla kuin sielä serveripäässä... Joudummeko kohta pelaamaanki DICEn verkkolevyjen kautta, ettei filut leviä?...
miks luulet että pelien kehittäminen on nykyään kalliimpaa ja työläämpää kun ennen? siks että pelimoottorit on menny jatkuvasti paskemmiksi? otahan nyt järki käteen.
BF2:n käyttämä Refractor 2 on kyllä kieltämättä niin reikänen kuramoottori kun voi olla, mutta jo pelkästään Frostbite 1.5 on satakertaa parempi, ja meinaat että Frostbite 2.0 olis huonompi vielä kun se säälittävä (mutta joo, sentään modattava) Refractor 2? voi lol.
Pelkästään pelimoottori ei tee parempaa peliä. 338h bf2 vs. bc2 59h. BF2 ja sen modeja pelaan vieläkin, bc2 koskenu sitte julkaisun. Inb4 miljoonat DLC rahastukset mitä saadaan kieltämällä moditoolit.
ei tietenkään tee, mutta onhan se nyt ihan kiva että peli toimii. ite tykänny pelaa enemmän BC2:ta, vaikka paljon ominaisuuksia puuttuukin mitkä teki BF2:sta hyvän.
eihän BC2:lle ole kun yks "DLC rahastus" Vietnamin muodossa. se tosin oli mun mielestä ihan hintansa arvonen.
01.09.2011 15:38
#29
Team: G2K.fi
02.09.2011 12:38
#30
Onko paha jos ei tule modeja? Kuka vittu ostaa pelin modien takia, Jonnet?
02.09.2011 14:06
#31
Uliuliuli saatana.
Onko paha jos ei tule modeja? Kuka vittu ostaa pelin modien takia, Jonnet?
Uliuliuli siinä meillä yks jonne :D:S:A:.dsd
02.09.2011 15:15
#32
<<12>>