PlayStation 3:n omistavilla on tänään juhlapäivä. Battlefield 3 Aftermath tulee illan mittaan saataville PS3:n Premium-jäsenille ja samalla avautuvat ovet neljään maanjäristyksen runtelemaan karttaan sekä Scavenger-pelimuotoon.
Päivityksellä on kokoa noin 2 GB. Aftermath aktivoituu illan mittaan, päivitämme uutista, kun DICE sen vahvistaa. Katso ohesta lisärin näyttävä julkaisutraileri:
Uusia karttoja on siis jälleen tiedossa neljä. Epicenter, Markaz Market, Azadi Palace ja Talah Market ovat jokainen kärsineet vaurioita maanjäristyksessä. Kartat sijoittuvat kaupunkeihin, ovat kooltaan samaa luokkaa Back to Karkand -lisärin kanssa ja sisältävät myös kulkuneuvoja. Conquest- ja Rush-pelimuodot ovat tuettuina jokaisessa kartassa. Kesken pelin tapahtuu satunnaisia jälkijäristyksiä, joiden seurauksena rakennuksista irtoaa palasia.
Maanjäristyksen jälkeisen Iranin turmeltuneet kadut toimivat peliympäristönä taistelulle selviytymisestä, pelaajien käyttäessä aseina ja välineinä kaikkea jäljellä olevaa. Siviilikulkuneuvoja on paikattu panssareilla ja aseita korvattu varsijousilla. Uutta on myös Scavenger-pelimuoto, jossa pelaajat aloittavat pistoolilla, kranaatilla ja puukolla, tehtävänään löytää ympäristöstä parempia varusteita avittaakseen todennäköisyyksiään kaksintaisteluissa. Aseen löytyessäkään ei ole syytä juhlaan, sillä vähäiset ammukset on pian käytetty.
Päivityksellä on kokoa noin 2 GB. Aftermath aktivoituu illan mittaan, päivitämme uutista, kun DICE sen vahvistaa. Katso ohesta lisärin näyttävä julkaisutraileri:
Uusia karttoja on siis jälleen tiedossa neljä. Epicenter, Markaz Market, Azadi Palace ja Talah Market ovat jokainen kärsineet vaurioita maanjäristyksessä. Kartat sijoittuvat kaupunkeihin, ovat kooltaan samaa luokkaa Back to Karkand -lisärin kanssa ja sisältävät myös kulkuneuvoja. Conquest- ja Rush-pelimuodot ovat tuettuina jokaisessa kartassa. Kesken pelin tapahtuu satunnaisia jälkijäristyksiä, joiden seurauksena rakennuksista irtoaa palasia.
Maanjäristyksen jälkeisen Iranin turmeltuneet kadut toimivat peliympäristönä taistelulle selviytymisestä, pelaajien käyttäessä aseina ja välineinä kaikkea jäljellä olevaa. Siviilikulkuneuvoja on paikattu panssareilla ja aseita korvattu varsijousilla. Uutta on myös Scavenger-pelimuoto, jossa pelaajat aloittavat pistoolilla, kranaatilla ja puukolla, tehtävänään löytää ympäristöstä parempia varusteita avittaakseen todennäköisyyksiään kaksintaisteluissa. Aseen löytyessäkään ei ole syytä juhlaan, sillä vähäiset ammukset on pian käytetty.
MAINOS
MAINOS
<<12>>
29.11.2012 08:38
#21
Lähitaistelukarttoinakin nämä ovat parempia kuin ne CQ:n toimistot ja parkkihallit.
ja uudet ajoneuvot ovat parempia kuin nuo vanhat, enemmän tulivoimaa ja kuljettajakin voi tuossa yhdessä pakussa käyttää konekivääriä.
29.11.2012 09:04
#22
29.11.2012 10:23
#23
29.11.2012 10:30
#24
29.11.2012 13:28
#25
29.11.2012 14:18
#26
29.11.2012 14:32
#27
Vähän jää harmittamaan toi jettien puuttuminen. Itselle tulee Battlefield-sanasta mieleen ekana jetit, miksi jättää pois sellanen mihin muut pelit ei pysty. Jokanen taitaa tietää vastauksen eli COD. Ei se COD tässä ihmisiä ärsytä vaan se, että muut pelit yrittää matkia sitä ja sen takia nää lisäritkin on mitä on. Medal of honorkin lankes samaan ansaan...
niimpä!Turha Dicen on matkia pelisarjaa, jota ei se osaa tehdä ja jota kukaan halua...
29.11.2012 19:14
#28
Vähän jää harmittamaan toi jettien puuttuminen. Itselle tulee Battlefield-sanasta mieleen ekana jetit, miksi jättää pois sellanen mihin muut pelit ei pysty. Jokanen taitaa tietää vastauksen eli COD. Ei se COD tässä ihmisiä ärsytä vaan se, että muut pelit yrittää matkia sitä ja sen takia nää lisäritkin on mitä on. Medal of honorkin lankes samaan ansaan...
niimpä!Turha Dicen on matkia pelisarjaa, jota ei se osaa tehdä ja jota kukaan halua...
>jota kukaan ei halua
Kyllä nuo Jutkuvisionin tuotoksien myyntiluvut kertovat jotain ihan muuta.
Ja ei, en pelaa COD-pelisarjan pelejä.
Team: =BFP=
29.11.2012 22:04
#29
Harmittavasti niitä on tullut jo aikamoinen liuta:
- Audio spotting
- Health regen ja Vehicle regen
- Gun master (suora kopio GunGamesta. Vaikka GG on alunperin CS:stä, niin varsinkin konsolimassoille se tuli Black Opsin kautta tutuksi.)
- Kiskoilla kulkeva AC-130. Ei voi itse ohjata, killstreak mallia, suoraan kopioitu CoDin mallista
-Hardcore muoto. Elementit täysin samat kuin CoDista.
- Spray and prayihin rohkaisu
- Lone wolfiin rohkaisu (squad-toiminnot ja muut tiimityö-elementit täysin rampautettu BF2:sta)
-CoD Eliten matkiminen.
- Perkit.
-Close Quarters lisäri.
Jopa kuolleiden pelaajien yläpuolella olevat pääkallot kuin CoDista
edit: unohtui se "hold your breath" sniperilla.
30.11.2012 00:28
#30
Team: =BFP=
30.11.2012 00:39
#31
Jos bäfä ois jatkanu samaa linjaa nii se ois umpi tylsä peli jota pelais vaa muutama bf hc fani
Voin kuule sanoa että aika helvetin moni kaipaa BF2:sta, joka sekin "umpitylsänä" on myynyt yli 3,5 miljoonaa kappaletta. Paljon porukkaa on pettynyt BF3:n.
Se, että pelissä ei ole mäiskettä, räjähdyksiä ja ADHD:ta joka toinen sekunti, ei tarkoita sitä että peli olisi umpitylsä..
30.11.2012 01:59
#32
Jos bäfä ois jatkanu samaa linjaa nii se ois umpi tylsä peli jota pelais vaa muutama bf hc fani
Voin kuule sanoa että aika helvetin moni kaipaa BF2:sta, joka sekin "umpitylsänä" on myynyt yli 3,5 miljoonaa kappaletta. Paljon porukkaa on pettynyt BF3:n.
Se, että pelissä ei ole mäiskettä, räjähdyksiä ja ADHD:ta joka toinen sekunti, ei tarkoita sitä että peli olisi umpitylsä..
Ainakin bf 2 on paljon pelaajia ja joo kyllä peliin saa tuoda uusia juttuja kunhan eivät poista vanhoja hyviä ominaisuuksia. Esim. miksi nuo squadit piti muuttaa, sillä eihän se niihin codimaisiin tdm peleihi edes vaikuta.
30.11.2012 02:26
#33
Vähän jää harmittamaan toi jettien puuttuminen. Itselle tulee Battlefield-sanasta mieleen ekana jetit, miksi jättää pois sellanen mihin muut pelit ei pysty.
Ei kaikissa mapeissa tarvi olla jettejä, sillä inffinä on joskus hauskaa mätsäillä. Varmaan olisi kätevämpää, että jos yhdessä DLC:ssä on uusia jettejä niin kannattaa sen keskittyä suuriin mappeihin. Armored Killiä vaan, jos jettejä kaipaat ja tykkäät BF3:sta emopelinä muutenkin.
Tuota COD:n matkimista on jo jonkin aikaa pauhattu, mutta perustelujen puute ei muuta lukiessani epäuskottavuutta. Voisiko kahta eri pelisarjaa verrata keskenään, jos ne vaan tuottaa pelejään omalla painollaan kuten muutkin? Entä miksi juuri Call of Duty, miksei vaikka keksitä, että rakennuksia on kopioitu Assassin's Creedistä?
30.11.2012 10:21
#34
30.11.2012 10:31
#35
Team: =BFP=
30.11.2012 16:43
#36
Tuota COD:n matkimista on jo jonkin aikaa pauhattu, mutta perustelujen puute ei muuta lukiessani epäuskottavuutta. Voisiko kahta eri pelisarjaa verrata keskenään, jos ne vaan tuottaa pelejään omalla painollaan kuten muutkin? Entä miksi juuri Call of Duty, miksei vaikka keksitä, että rakennuksia on kopioitu Assassin's Creedistä?
Tuo assasin's creed vertaus oli kuin suoraan hatusta repäisty.
Audio spotting, eli se, että pelaaja vaimentamatonta asetta ampuessaan näkyy minimapissa aktiivisesti spotattuna parin sekunnin ajan, on yksi nyky CoDin tavaramerkeistä. Alphassa sitä ei ollut, betassa sitä ei ollut, vaan se lisättiin betan ja viimeisen julkaisun välissä täysin salakavalasti. Kunnon perusteluja ei annettu että miksi tuollainen olisi pitänyt laittaa.
CoD ja sen suosio on yhtenä syynä miksi tällaisia battlefieldiin sopimattomia ominaisuuksia tehdään. Audio spotting ja 3d spotting raiskaa BF:n stealth-elementit esimerkiksi edesmenneellä special opsilla.
Toinen juttu miksi BF3 on se että se loppjen lopuksi suuniteltiin konsoleille vaikka alussa muuta lupailtiinkin. tuhoutumista nerffattiin, kentät olivat julkaisussa hirveitä (vain osa BF-kaltaisia mappeja) ja peli tyhmennettiin konsoliväelle.
Kannattaa lukea se True Story of Battlefield 3. Turhan laaja juttu tähän kirjoitettavaksi..
Team: -dfn-
30.11.2012 18:11
#37
Osa bf2 pelaajista pitää ainakin osasta uudistuksista, kun taas osalle (esim. itsellesi) kelpaa pelkästään bf2 remake.
Noista "cod" ominaisuuksista, joita aikaisemmin luettelit suuri osa on poissa päältä BF3 hc moodissa, joten miksi vihaat kyseistä moodia?
Lisäksi noista ominaisuuksista omia mielipiteitä:
1. Health regen on ok, jos se ei ole liian nopea. On typerää, jos joutuu käytännössä lopettamaan pelaamisen ja jäämään kiven taakse kyykkimään, jos tulitaistelussa sattuukin vain juuri ja juuri voittamaan toisen.
2. Kuten sanoit, gungame ei ole codissa kehitelty ja se, että se on suosittu codissa ei tee siitä paskaa.
3. Ac-130 kuka sitä publalla oikein lentäisi? Vehkeen ohjautuvuus on sitä luokkaa, ettei sillä paljon ympyrää kummempaa lentoreittiä voisi lentää.
4. Perkit: Osa porukasta ei tajua muuten liittyä squadiin, niin onpahan ainakin squad perkit rohkaisemassa. Onko joku syy miksi ne ovat huono juttu?
5. Jos haluaa leikkiä sthealtia, niin voi käyttää äänenvaimenninta.
Totta on, että pelaajien välinen kommunikaatio on heikkoa ja squad työskentelyä tulisi parantaa. Kuitenkin pelin kehitykseen vieneestä ajasta suuri osa on varmasti mennyt pelimoottorin kehittämiseen. Nyt kun Bf4 tehdään samalle moottorille, niin toivottavasti aikaa käytetään sitten enemmän muuhun kuin tekniseen puoleen.
Bf2 remakea en kuitenkaan edelleenkään toivo.
Niin ja tuo "kehitettiin konsoleille"
Bf3 vie melkoisen paljon tehoa ihan näilläkin tuhoutumisilla. Pc pelaajien määrä on jo valmiiksi vähäinen, joten turha tehdä peliä, jos tuosta määrästä joku 20% pystyy pyörittämään peliä koneillaan. Enemmän tai vähemmän epäonnistunut mappisuunnitelu ei ole konsolien syy ja "tyhmennykset" eivät ole mitenkään erityisesti suunnattu konsoliväelle. Ei pc pelaajat ole sen fiksumpia.
Itseasiassa pc pelaajayhteisön ulosanti antaa porukasta melko lapsellisen kuvan.
Ja siis tiivistelmänä: Täydellinenhän BF3 ei missään nimessä ole. Monessa paikassa löytyy parannettavaa. Ei se nyt kuitenkaan niin paska ole, että joka uutiseen tarvitsee tulla huutelemaan että kuinka paska se nyt tälllä kertaa on vrt. bf2 tai kuinka codi sitä ja codi tätä. Ei vaikka se bf2 olisi itselle kuinka jumalpeli.
Team: =BFP=
30.11.2012 20:48
#38
Fobinen hege, varmasti porukalle on tullut varsin selväksi kuinka paljon vihaat Battlefield 3:a kuitenkin pelintekijöillä on ollut melko vaikea asetelma, kun fanikunnasta osa tulee Bf2, osa bc2 puolelta.
Ensinnäkin se, että DICE kehuu ensin Bad Companyn olevan spin-off ja BF3:n BF2:n jatko-osa, totta kai sitä ajattelee että BF2 linjalla oltaisiin enemmän menossa..
Osa bf2 pelaajista pitää ainakin osasta uudistuksista, kun taas osalle (esim. itsellesi) kelpaa pelkästään bf2 remake.
Olen tähän väittämään törmännyt aikaisemmin ja sitä ei valitettavasti ole. Haluan pelin jossa on edellisen parhaat puolet ja sitä kautta myös uudistettuja ja muutettuja ominaisuuksia. Jos pelistä poistetaan n. 20 ominaisuutta joita rakastettiin edellisessä osassa, miksi niitä pitäisi poistaa? Ja uudistuksia ei kuule tullut pelisarjaan kuin vain grafiikka ja suppression.
minimapissa edellämainittu audio spotting, HUD ei näy, tiimityö elementtien puuttuminen korostuu.
1. Health regen on ok, jos se ei ole liian nopea. On typerää, jos joutuu käytännössä lopettamaan pelaamisen ja jäämään kiven taakse kyykkimään, jos tulitaistelussa sattuukin vain juuri ja juuri voittamaan toisen.
Ei sitä jääty puskan taakse kyykkimään jos vähän energiaa lähti.. Avaintyö huonolla HP:lla liikkumiseen oli varovaisempi eteneminen, tai medicin löytäminen. Tiimityö oli tärkeämpi osa aikaisemmissa osissa, nyt nurkkarunkkaus parantaa ja mediciä ei tarvita. Tiimityö kärsii. Sama juttu tuossa vehicle regenissä
No miksi sitä ei suoraan laitettu jo kakkoseen, BC:n tai BF 2142:n?
Desert combatissa publalla porukat tykkäs lentää. Kiskoilla eteneminen on juuri nykypelaajien aliarvioimista.
En sanonut että ne olisivat täysin huono juttu. Apinoituja joka tapauksessa.
Huonompi juttu pelata stealthia kun on se 3d spotting. HC:n en koske kun se pilaa homman muilta osin. Vähän myös kärsii immersio kun armeijan joka mosallakin on äänenvaimentimet kiinni aseissaan.
Bf2 remakea en kuitenkaan edelleenkään toivo.
No en minäkään remakea toivo, vaan edellisen osan parhaita puolia yhdistettynä uusiin ominaisuuksiin ja ideoihin. Tätä ei tapahtunut. Tuntuu hölmöltä ajatella että olisi käytetty 2 vuotta pelimoottorin hiomiseen enimmäkseen kun se on edelleen aivan käsittämättömän buginen ja ei kovinkaan muuttunut BC2:n moottorista.
Bf3 vie melkoisen paljon tehoa ihan näilläkin tuhoutumisilla. Pc pelaajien määrä on jo valmiiksi vähäinen, joten turha tehdä peliä, jos tuosta määrästä joku 20% pystyy pyörittämään peliä koneillaan. Enemmän tai vähemmän epäonnistunut mappisuunnitelu ei ole konsolien syy ja "tyhmennykset" eivät ole mitenkään erityisesti suunnattu konsoliväelle. Ei pc pelaajat ole sen fiksumpia.
Itseasiassa pc pelaajayhteisön ulosanti antaa porukasta melko lapsellisen kuvan.
Pyöritin sitä parempaa tuhoutumista PC:llä jo BF3:n Alphassa..
Mappisuunnittelu on juurikin konsolien syy. Miksi peli sisältää CoD kokoisia mappeja kun kerran moottori on niin hieno ja tehokas? Operation metro, Grand Bazaar, Damawand Peak ja Teheran Highway ei ole suunniteltu PC:n 64-pelaajalle. Ne isoimmatkin mapit oli julkaisussa sitä laatua että kaikki liput on lähes sumpussa keskenään ja suurin osa mapista jää turhana käyttämättä. Mapit on konsolien ehdoilla suunniteltu. PC-mappien suurin ero oli varsinkin julkaisussa vain yksi ylimääräinen lippu pelattavassa tilassa.
Olenkohan nyt 3 uutisessa sen maininnut. Ei siihen elämä kaadu jos kritiikkiä tulee. Sen voin tosin myöntää että turhan suurta haloota on muille tullut siitä pidettyä, joten otetaan vinkistä ja keskitytään vaikka perjantai-illan tuomiin iloihin :D
Viestiä korjattu, rikkoi leiskan. -ylläpito
02.12.2012 13:09
#39
02.12.2012 17:11
#40
Ainii mullahan on bf3 koneella ! Poistoon--->
<<12>>