Game Informer -lehden maaliskuun numero on vuotanut. Numeron tärkein anti on Battlefield 3 -artikkeli, jossa paljastetaan huomattava määrä uusia yksityiskohtia. Ohesta löydät skannatut kuvat lehden artikkelista, sen perusteella kootun suomennetun tietopaketin, tekniikkademon Frostbite 2.0:n mahtavuudesta ja analyysin pelin kannen sotilaan varusteista.
Listan merkittävimmät kohdat on lihavoitu. Huomionarvoisia asioita ovat PC:n yltäminen tärkeimmäksi alustaksi ja mittavat uudistukset tuova Frostbite 2.0.
Tiivistelmän lähde
Teknologiademo Frostbite 2.0:n kehittyneistä valaistusominaisuuksista:
Kuvien lähde
Off Duty Gamersin tarkka selvitys BF3:n kansipojan varusteista:
Listan merkittävimmät kohdat on lihavoitu. Huomionarvoisia asioita ovat PC:n yltäminen tärkeimmäksi alustaksi ja mittavat uudistukset tuova Frostbite 2.0.
- Julkaisu tähdätty 2011 viimeiselle neljännekselle
- BF3:n konsepti ollut työstettävänä vuosia, odotettu sopivaa teknologiaa saumattomaan toteutukseen
- Frostbite 2.0:ssa tarvittava teknologia, pelimoottori kirjoitettu täysin uudestaan
- Valaistus todella siisti, yhdessä "luotaimessa" enemmän valaistusdataa kuin kokonaisessa BFBC2:n tasossa
- Kenttien tuhoutuvuus tulee olemaan "uskottava", periaatteessa kaikki on tuhottavissa
- Hahmojen animointi luodaan ANT:lla (Animation Toolkit), sama käytössä mm. EA Sportsin peleissä
- AI- ja moninpelihahmoilla on erilaisia animaatiosettejä
- Animaatioissa panostetaan realismiin
- Äänet on nauhoitettu aidoista lähteistä (luodit, tankit, helikopterit, etc) ja erilaisilta etäisyyksiltä realismin takaamiseksi
- Paremmat äänivihjeet tietyille toimille, helpompaa havaita uhat
- Suunnitelmissa parempia ja nopeammin julkaistavia DLC:ia
- Enemmän unlockeja kuin BC2:ssa
- Pyrkimyksenä löytää hyvä tasapaino hahmon kustomoinnin ja "pinkkien jänishattujen" julkaisematta jättämisen välille
- Neljä aseluokkaa
- Squadeista tietoa myöhemmin
- Teatteri-moodi suunnitteilla, ei varmistettu
- Co-op varmistettu
- Kill-cam olemassa, kytkettävissä pois päältä
- BF3:n kehitystiimi on lähes tuplasti suurempi kuin BC2:n
- Yksinpelin tahdista halutaan tasapainoisempi, kiihkeitä ja hiljaisempia hetkiä. Verrattavissa kappale vs kitarasoolo
- Osa yksinpelistä sijoittuu Sulaymaniyahiin, Irakin Kurdistaniin
- "F**k" mainitaan usein, ikärajaluokitus siten ainakin PEGI 16
- Eräässä kentässä tapahtuu maanjäristys. Tuho kuulostaa todella vakuuttavalta. 7-kerroksinen rakennus sortuu, näyttää hyvin tehdyltä
- Yksinpeliä tahdittaa kertoja, juonenkerronnan osuus suurempi
- Useampi kuin yksi asetelma, koko peliä ei vietetä Lähi-Idässä
- PC-versio on johtava
- Miksi 64 pelaajaa vain PC:llä? Konsolipelaajilta ei valituksia
- Modityökaluja ei julkaisun yhteydessä, ehkä myöhemmin. Frostbite 2.0 on monimutkainen ja modityökaluja pitäisi yksinkertaistaa. Haluaakohan DICE käyttää aikaansa siihen vai olisiko se paremmin hyödynnettävissä muualla?
- Uusi tarina, ei perustu Bad Companyyn lainkaan
Tiivistelmän lähde
Teknologiademo Frostbite 2.0:n kehittyneistä valaistusominaisuuksista:
Kuvien lähde
Off Duty Gamersin tarkka selvitys BF3:n kansipojan varusteista:
MAINOS
MAINOS
<<234>>
11.02.2011 02:08
#61
Jos multa kysytään, ne kiipeämis animaatiot on ihan syvältä, koska ne ovat paljon hitaampia kuin hyppääminen aidan yli. Mieluummin aidat tehdään sellaisiksi, että niistä voi hypätä yli... Ja on BC2 jätkät ihan tarpeeks nopeita Lightweight packin kanssa, mutta ilman ei.
Ei tietenkään mitään autoclimb tyyppistä. Codeissa on kyllä omasta mielestäni parempi juoksu/hyppytyyli joka pitäisi olla myös battlefieldeissa...
Oli hitaampaa tai ei, näyttää niin helvetin tyhmältä hypätä noin vaan aidan yli. Myöskin autoclimbin avulla pääsee kiipeilemään esim auton päälle ja siitä muurin yli ilman "juoksu energian" kulumista. Animaatioihin voi sitten panostaa vaikka erikseen imo cod4 omisti ihan ok sellaset.
Joo mukavaa kun pitää olla joku perkki, että pääsee lujaa. Ei perkkejä uuteen bäfään kiitos.
14.02.2011 16:12
#62
Jos multa kysytään, ne kiipeämis animaatiot on ihan syvältä, koska ne ovat paljon hitaampia kuin hyppääminen aidan yli. Mieluummin aidat tehdään sellaisiksi, että niistä voi hypätä yli... Ja on BC2 jätkät ihan tarpeeks nopeita Lightweight packin kanssa, mutta ilman ei.
Ei tietenkään mitään autoclimb tyyppistä. Codeissa on kyllä omasta mielestäni parempi juoksu/hyppytyyli joka pitäisi olla myös battlefieldeissa...
Oli hitaampaa tai ei, näyttää niin helvetin tyhmältä hypätä noin vaan aidan yli. Myöskin autoclimbin avulla pääsee kiipeilemään esim auton päälle ja siitä muurin yli ilman "juoksu energian" kulumista. Animaatioihin voi sitten panostaa vaikka erikseen imo cod4 omisti ihan ok sellaset.
Joo mukavaa kun pitää olla joku perkki, että pääsee lujaa. Ei perkkejä uuteen bäfään kiitos.
Joo oon ihan samaa mieltä Perkit Helvettiin
Millähän Sitä Jaksas Orottaa Julkaisua ... :D
Team: [KG]
14.02.2011 22:54
#63
Team: Patriots
14.02.2011 23:31
#64
Mitä tulee siiten näihin kahtee peliin.. Omasta mielestäni:
Codi oli nousujohteinen peli cod4 asti ( mikä räjäytti pankin ), sen jälkeen laskenut kuin se kuuluisa häntä.
Bf1942 v.1.3 oli alussa lähes täydellinen, sitten tuli vietnami mikä notkahutti sitä, pois lukien vietnamfaneja ( tunnelma vaan oli niin hyvä ) ja sitten bf2 mikä oli loistava vaikka oli bugeja enemmän kuin laki sallii. BC2 oli hyvä peli mut se oli se konsolikäänös ja sen kyllä huomas.
Et tarviipa viellä odotella ton bf3 tulemista ja parin codin, ennenkuin niistä voi sanoa mitään. Näin Puuceelle...
15.02.2011 09:06
#65
Jos multa kysytään, ne kiipeämis animaatiot on ihan syvältä, koska ne ovat paljon hitaampia kuin hyppääminen aidan yli. Mieluummin aidat tehdään sellaisiksi, että niistä voi hypätä yli... Ja on BC2 jätkät ihan tarpeeks nopeita Lightweight packin kanssa, mutta ilman ei.
Ei tietenkään mitään autoclimb tyyppistä. Codeissa on kyllä omasta mielestäni parempi juoksu/hyppytyyli joka pitäisi olla myös battlefieldeissa...
Oli hitaampaa tai ei, näyttää niin helvetin tyhmältä hypätä noin vaan aidan yli. Myöskin autoclimbin avulla pääsee kiipeilemään esim auton päälle ja siitä muurin yli ilman "juoksu energian" kulumista. Animaatioihin voi sitten panostaa vaikka erikseen imo cod4 omisti ihan ok sellaset.
Joo mukavaa kun pitää olla joku perkki, että pääsee lujaa. Ei perkkejä uuteen bäfään kiitos.
Joo ja sitten tulee näitä HC PRO 1337 porukkaa nurkan takaa hyppien ja lonkalta tietenkin osuuvat, delphine dive tms.
15.02.2011 13:11
#66
Joo ja sitten tulee näitä HC PRO 1337 porukkaa nurkan takaa hyppien ja lonkalta tietenkin osuuvat, delphine dive tms.
Asiantuntija puhumassa
15.02.2011 15:58
#67
Jos multa kysytään, ne kiipeämis animaatiot on ihan syvältä, koska ne ovat paljon hitaampia kuin hyppääminen aidan yli. Mieluummin aidat tehdään sellaisiksi, että niistä voi hypätä yli... Ja on BC2 jätkät ihan tarpeeks nopeita Lightweight packin kanssa, mutta ilman ei.
Ei tietenkään mitään autoclimb tyyppistä. Codeissa on kyllä omasta mielestäni parempi juoksu/hyppytyyli joka pitäisi olla myös battlefieldeissa...
Oli hitaampaa tai ei, näyttää niin helvetin tyhmältä hypätä noin vaan aidan yli. Myöskin autoclimbin avulla pääsee kiipeilemään esim auton päälle ja siitä muurin yli ilman "juoksu energian" kulumista. Animaatioihin voi sitten panostaa vaikka erikseen imo cod4 omisti ihan ok sellaset.
Joo mukavaa kun pitää olla joku perkki, että pääsee lujaa. Ei perkkejä uuteen bäfään kiitos.
Joo ja sitten tulee näitä HC PRO 1337 porukkaa nurkan takaa hyppien ja lonkalta tietenkin osuuvat, delphine dive tms.
Mitä jauhat?
Team: G2K.fi
15.02.2011 17:13
#68
INSOMiK, ootko sä ihan tosissas?! Vähän sais kyl miettiä noita kommentteja... Onko siinä joku ongelma, että Codit on Codeja ja bäfät bäfiä? Miksi ei voi pitää molemmista pelisarjoista? :O Jos SÄ et pidä Codeista, ei sun tarvii tulla ilmaisemaan sitä tänne (BF-alueelle) kiroilemalla, jne., ketään ei kiinnosta!
NVIDIA GeForce 8800GTS 320MB
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz
2MB 800MHz RAM
Asus P5B
Siis kun DX9 tuki loppui, toi näyttis on aivan liian tehoton, vain jotkin parhaat tulevat pyörittämään hyvin, koska DX10:n optimoinnit on päin persettä, mikä laskee suorituskykyä about puoleen...
Asiaan: Oli kyllä kivan tarkka analyysi kannen jampasta... :D Toivottavasti kaikki lattiat, jne. tuhoutuu myös ja etenkin kiitoradat (voi pistää "sileäksi" vastustajan lentokentän)! :P
Tottakai tulen avautamaan, kun jonnet kertoo suu vaahtoen minkälainen Battlefieldin pitäisi olla, sillä lailla että otettaisiin codeista tuttua konsolipaskaa.
Ja tuohon muutamia viestejä ylempään sprintti/puukko juttuun...
Sprintti on hyvä BC2:ssa, paitsi teille cod pelaajille (huomatkaa, kaikissa verrataan AINA codeihin)
Puukko... ei helvetti. Ottakaapa kotona vaikka voiveitsi käteen, huitaskaa niin nopeasti ilmaa kohden ja arvioikaa olisiko se tarpeeksi tehokas tappamaan ihmisen. Cod tyylillä pieni viilto niin heti kuollut, BC2:ssa sentään "realistisesti" tehty että upottaa sen puukon siihen ihmiseen. Tosin, kaikissa nyky peleissä on kyllä epäaidosti tuo puukko; 1-3 iskua niin kuolee.
15.02.2011 17:39
#69
Se on helppoa kun sen osaa. Ihan kaikista ei voi hyppiä yli, mutta ne kohdat pitää etsiä ja painaa mieleen. Oasiksessa on monia aitoja mistä voi hypellä yli. Ajotus on kaiken A ja O. Omasta mielestä ei tarvitse puuttua tohon ollenkaan :)
15.02.2011 18:44
#70
16.02.2011 16:33
#71
Ja tuohon muutamia viestejä ylempään sprintti/puukko juttuun...
Sprintti on hyvä BC2:ssa, paitsi teille cod pelaajille (huomatkaa, kaikissa verrataan AINA codeihin)
Puukko... ei helvetti. Ottakaapa kotona vaikka voiveitsi käteen, huitaskaa niin nopeasti ilmaa kohden ja arvioikaa olisiko se tarpeeksi tehokas tappamaan ihmisen. Cod tyylillä pieni viilto niin heti kuollut, BC2:ssa sentään "realistisesti" tehty että upottaa sen puukon siihen ihmiseen. Tosin, kaikissa nyky peleissä on kyllä epäaidosti tuo puukko; 1-3 iskua niin kuolee.
Mitä väliä vaikka verrataan Codeihin? Sulla joku codi-rage päällä?
Realistisesti tai ei tuo upottaminen on siitä perseestä, että ei tarvii itse tähdätä ukkoon yhtään. Hirvee loikka ja slash. Puukkotappelutki oli sitä kumpi ajotti paremmin. JEE. Mielummin pikku viilto tähtäyksellä ala cod4 promod.
Sprinttaaminen on ihan ok molemmissa, tosin sen kameran heilumisen saa ihan hyvällä jättää pois.
Team: G2K.fi
16.02.2011 16:41
#72
Ja tuohon muutamia viestejä ylempään sprintti/puukko juttuun...
Sprintti on hyvä BC2:ssa, paitsi teille cod pelaajille (huomatkaa, kaikissa verrataan AINA codeihin)
Puukko... ei helvetti. Ottakaapa kotona vaikka voiveitsi käteen, huitaskaa niin nopeasti ilmaa kohden ja arvioikaa olisiko se tarpeeksi tehokas tappamaan ihmisen. Cod tyylillä pieni viilto niin heti kuollut, BC2:ssa sentään "realistisesti" tehty että upottaa sen puukon siihen ihmiseen. Tosin, kaikissa nyky peleissä on kyllä epäaidosti tuo puukko; 1-3 iskua niin kuolee.
Mitä väliä vaikka verrataan Codeihin? Sulla joku codi-rage päällä?
Realistisesti tai ei tuo upottaminen on siitä perseestä, että ei tarvii itse tähdätä ukkoon yhtään. Hirvee loikka ja slash. Puukkotappelutki oli sitä kumpi ajotti paremmin. JEE. Mielummin pikku viilto tähtäyksellä ala cod4 promod.
Sprinttaaminen on ihan ok molemmissa, tosin sen kameran heilumisen saa ihan hyvällä jättää pois.
Mulla on codia vastaan aika paljonkin, myönnän.
Se, että nykyajan pelaajat eivät halua muutakun red dotteja yms. paskaa peleihin nii ei voi muuta sanoa kuin että terve!
Tollaset (en tarkoita nyt sinua) jonnet ovat menneet pyytämään tälläisiä toisen maailmansodan peleihin (RO:HOS). Ei helvetti suoraan sanoen, Cod WaW on yksi esimerkki, tosin ne olisi siinä varmaan muutenkin...
16.02.2011 17:54
#73
Juoksusta kameran heiluminen pois? Sehän tuo kivasti realistisuutta ja eihän se oikeestaan yhtään häiritse pelaamista, kun pysähdyt niin heiluminen loppuu ja jos oot niin *aska pelaaja, ettet onnistu tappamaan vihollista sen jälkeen niin voi voi.
16.02.2011 23:06
#74
Joo CoDeja ei pitäs verrata Battlefieldeihin eikä päin vastoin. CoDit on semmost arcade räiskintää ahtaissa kartoissa (kuten joku hyvin sanoi jossain toisessa threadissa) ja Battlefield tähtää enemmän oikeanlaisen sodan käyntiin laajemmilla kartoilla ja ajoneuvoilla. Kumpikin kyllä edustaa FPS Shooter -genreä, mutta on käytännössä täysin erilaiset pelit. Itse en henk.koht. mitään kaipaa CoDeista Battlefieldeihin.
Juoksusta kameran heiluminen pois? Sehän tuo kivasti realistisuutta ja eihän se oikeestaan yhtään häiritse pelaamista, kun pysähdyt niin heiluminen loppuu ja jos oot niin *aska pelaaja, ettet onnistu tappamaan vihollista sen jälkeen niin voi voi.
Jos realistisuutta haet mee ulos larppaamaan. Pelattavuus parempi kun ei ole turhaa kameran nytkymistä.
16.02.2011 23:26
#75
Jos realistisuutta haet mee ulos larppaamaan. Pelattavuus parempi kun ei ole turhaa kameran nytkymistä.
No ei oo kyllä sulla pelien arvot kohdallaan jos juoksemisessa kameran pieni hytkyminen/heiluminen häiritsee pelattavuutta noin paljon.
17.02.2011 01:13
#76
17.02.2011 09:45
#77
17.02.2011 14:24
#78
<<234>>