Kun Fez-pulmanratkontapelistä tunnettu Polytron ilmoitti sen julkaisevan vanhan, rikkinäisen päivityksen pelilleen taloudellisista syistä, nosti se keskustelua konsoleiden liiketoiminnasta päivitysten suhteen. Nimittäin päivityksen mentäessä Microsoftille sertifioitavaksi tipahtaa pelin kehittäjän tilille useamman kymmenen tuhannen dollarin lasku. Double Finen perustaja, Tim Schafer, selitti vuoden alussa kuinka pelien päivittäminen Xbox 360:lla sekä PlayStation 3:lla maksaa noin 40 000 dollaria päivitystä kohden.
Polytron ei kuitenkaan ole ainoa yritys joka joutuu tästä kärsimään. Useat muut konsolipelien kehittäjät ovat myös valitelleet päivittämisen kalleutta. Phil Fish Polytronista kirjoittaa blogissaan myös, kuinka pelin julkaiseminen PC:llä Steamin kautta olisi sallinut heidän korjata bugit lähes välittömästi pelin julkaisun jälkeen. Heidän mukaansa peli ei kuitenkaan ole PC-peli, vaan konsolipeli jota on tarkoitus pelata olohuoneen TV:n kautta sohvalla istuskellen. Hinnan takia he aikovat palauttaa vanhan päivityksen pelille, sillä heidän mukaan se aiheuttaa ongelmia vain murto-osalle pelaajista.
Aiheesta uutisoi Pelaaja-lehti
Polytron ei kuitenkaan ole ainoa yritys joka joutuu tästä kärsimään. Useat muut konsolipelien kehittäjät ovat myös valitelleet päivittämisen kalleutta. Phil Fish Polytronista kirjoittaa blogissaan myös, kuinka pelin julkaiseminen PC:llä Steamin kautta olisi sallinut heidän korjata bugit lähes välittömästi pelin julkaisun jälkeen. Heidän mukaansa peli ei kuitenkaan ole PC-peli, vaan konsolipeli jota on tarkoitus pelata olohuoneen TV:n kautta sohvalla istuskellen. Hinnan takia he aikovat palauttaa vanhan päivityksen pelille, sillä heidän mukaan se aiheuttaa ongelmia vain murto-osalle pelaajista.
Aiheesta uutisoi Pelaaja-lehti
MAINOS
MAINOS
1
19.07.2012 19:34
#1
OUYA tänne jo ja sassiin!
19.07.2012 20:19
#2
19.07.2012 21:00
#3
20.07.2012 09:12
#4
20.07.2012 15:05
#5
20.07.2012 23:10
#6
Ette te nyt voi tosissaan väittää, että oman pelinsä päivittäminen Xbox 360:llä maksaa pelinkehittäjälle 40 000 dollaria per päivitys!
Varmaan paskin valhe ikinä. Testaaminen bugeilta ei voi ny nuin paljoa maksaa.
Tää taitaa olla 1 syy miksi mm. bf3 päivitetään harvoin mutta isoilla patcheja.
Konsolit hiastaa uutta tekniikkaa peleissä tehojen takia ja sitte vielä patcheilla. huhhu
23.07.2012 16:06
#7
1