Call of Duty
Tiedot
Kehittäjä: Infinity Ward
Julkaisija: Activision
Julkaistu: 7. marraskuuta 2003
Alustat: PC
Ikäraja: K15+
Kotisivut: http://www.callofduty.com
Viimeisin versio: 1.5 - Lataa (36 MB)
Call of Duty pelisarjan ensimmäinen osa, Call of Duty julkaistiin marraskuussa 2003. Julkaisijana toimi Activision ja kehittäjä Infinity Award. Seuraavan vuoden lokakuussa julkaistiin jälleen Activisonin julkaisemana lisäosa Call of Duty: United Offensive. Samana vuonna julkaistiin myös kolme erikoisversiota alkuperäisestä pelistä: Collector's Edition (mukana pelin soundtrack ja strategiaopas), Game of the Year Edition (mukana pelin päivitykset) ja Deluxe Edition (sisältää United Offensiven ja soundtrackin).
Seuraava vuonna alkoi Call of Duty 2:en odotus, joka lopulta palkittiin lokakuussa 2006.
Julkaisija: Activision
Julkaistu: 7. marraskuuta 2003
Alustat: PC
Ikäraja: K15+
Kotisivut: http://www.callofduty.com
Viimeisin versio: 1.5 - Lataa (36 MB)
Call of Duty pelisarjan ensimmäinen osa, Call of Duty julkaistiin marraskuussa 2003. Julkaisijana toimi Activision ja kehittäjä Infinity Award. Seuraavan vuoden lokakuussa julkaistiin jälleen Activisonin julkaisemana lisäosa Call of Duty: United Offensive. Samana vuonna julkaistiin myös kolme erikoisversiota alkuperäisestä pelistä: Collector's Edition (mukana pelin soundtrack ja strategiaopas), Game of the Year Edition (mukana pelin päivitykset) ja Deluxe Edition (sisältää United Offensiven ja soundtrackin).
Seuraava vuonna alkoi Call of Duty 2:en odotus, joka lopulta palkittiin lokakuussa 2006.
Konsolikomennot
banClient <client number> Bans by client number.
banUser <name> Bans by client name.
bind <key> <command>;<command> Binds command(s) to a key. +/-
bindlist Lists all binds.
centerview Centers you view to straight forward.
clear Clears the console window.
clientinfo Lists client information.
clientkick <client number> Kicks a client by client number.
cmdlist Lists all CoD commands.
condump <file name> Dumps the console to a file.
configstrings Lists configuration strings.
connect <ip address> Connects to a server by IP address.
cubemapShot <size> <filename> [water r g b r g b] [fesnel n n] Creates a panorama screenshot and saves it to <filename>.tga. Size must be greater than 2 and less than 1024.
cvar_restart Resets all cvars to defaults.
cvardump Lists all CoD cvars.
cvarlist Lists all CoD cvars with attributes.
demo <demo file name> Plays the demo file.
dir <directory> [extension] Lists files in <directory> of type [extension].
disconnect Disconnect from server.
dumpuser <user name> Lists user information.
echo <string> Echoes a string to the console.
exec <config file> Executes a config file.
fdir <file filter> Lists files in current directory using a filter, ie. *b*.pk would list all .pk files with a “b” in the name.
fs_openedList Lists opened .pk files.
fs_referencedList Lists referenced .pk files.
fullpath Shows the path of all the loaded .pk files.
gameCompleteStatus Sends game complete status to master server.
gfxinfo Lists graphics information.
gocrouch Player’s stance goes to crouch position.
goprone Player’s stance goes to prone position.
imagelist Lists all images used.
kick <player name> Kicks a player. Use “all” to kick all players.
killserver Kills the server.
localservers Lists local servers.
lowerstance Lowers the player’s stance.
map <map name> Sets the map to <map name>.
map_restart Restarts the map.
map_rotate Rotates to the next map in the rotation.
meminfo Lists game memory information.
midiinfo Lists Midi information.
modelist Lists supported video modes.
net_dumpprofile Dumps network profile info.
net_restart Restarts networking socket.
password <password> Sets the password used to log into a server.
path Shows the path of all the loaded .pk files.
quit Quits the game.
raisestance Raises the player’s stance.
rcon <remote commands> Executes <remote commands> on the server if rconpassword has been set correctly.
rconaddress <IP address> Sets the IP address for rcon commands. Can be used to admin a server you aren’t connected to.
rconpassword <password> Sets the password used fro rcon commands.
reconnect Reconnects to last server connected to.
record [file name] Starts recording a demo to <file name>
reset <cvar> Sets a cvar to .
say <string> Broadcast string to spectators.
say_team <string> Broadcast string to teammates.
screenshot Takes a screenshot and saves it as a .tga file.
screenshotJPEG Takes a screenshot and saves it as a .jpg file. You can also press F12.
serverinfo Provides subset of info from serverstatus command.
serverstatus Provides same server info you get from Server Info button on Join menu.
seta r_picmip 2 Low Graphics Quality
seta ai_corpseCount "64" This is the number corpses found on the battle field (can also be changed in "options" menu
seta cg_blood "1" Sets blood and the limited gore on (1) or off (0)
seta cg_drawCrosshair "1" if you want to see crosshairs ingame set it to 1 for on, or 0 for off. (also changeable in "options")
seta cg_drawFPS "1" show the framerate at the top of the screen
seta cg_gameBoldMessageWidth "60" to reduce the text size ingame, change the value lower than 60
seta cg_gameMessageWidth "70" how wide the text spreads across your screen
seta cg_hudAlpha "1.0" make this number a decimal to make the compass transparent
seta cg_shadows "0" sets shadows on (1) or off (0)
seta cg_subtitles "0" sets subtitles on (1) or off (0)
seta cg_subtitleWidth "60" the width of the subtitle text
seta com_maxfps "0" limits your fps (frames per second) on (1) or off (0) to have unlimited
seta con_minicon "0" shows mini console, just like in MoH (1 for on and 0 for off)
seta con_miniconlines "5" adjusts the location of the small console
seta con_minicontime the "4" adjusts time to do with the miniconsole
seta r_fullscreen "1" play to play fullscreen set 1 (on) or play windowed (0)
seta r_gamma "1,35938" range of the picture, can be changed in "options" menu
set <cvar> <value> Sets a cvar which only remains for this session.
seta <cvar> <value> Sets a cvar which is saved to config_mp.cfg.
setfromcvar <cvar> <cvar> Sets the value of <cvar> to the value of <cvar>.
setRecommended Sets to Optimal System Settings, as from Options menu.
shaderlist Lists all shaders used.
showip Shows your IP.
snd_list Lists all sound files used.
snd_restart Restarts sound sub-system.
startSingleplayer Switches to single-player mode.
status Displays info about server including player names, numbers, and IP’s.
stoprecord Stops recording a demo.
stringUsage Displays string usage space.
systeminfo Shows system information.
toggle <cvar> Toggles a cvar on/off
toggleconsole Toggles the console on/off.
togglecrouch Toggles crouch stance.
toggleprone Toggles prone stance.
unbind <key> Removes a key bind.
unbindall Removes all key binds.
vid_restart Restarts video in default size. Can be used to return to fullscreen from an Alt-Enter window.
vstr <string> Executes a variable string.
writeconfig <file name> Writes your current configuration to <file name>.
banUser <name> Bans by client name.
bind <key> <command>;<command> Binds command(s) to a key. +/-
bindlist Lists all binds.
centerview Centers you view to straight forward.
clear Clears the console window.
clientinfo Lists client information.
clientkick <client number> Kicks a client by client number.
cmdlist Lists all CoD commands.
condump <file name> Dumps the console to a file.
configstrings Lists configuration strings.
connect <ip address> Connects to a server by IP address.
cubemapShot <size> <filename> [water r g b r g b] [fesnel n n] Creates a panorama screenshot and saves it to <filename>.tga. Size must be greater than 2 and less than 1024.
cvar_restart Resets all cvars to defaults.
cvardump Lists all CoD cvars.
cvarlist Lists all CoD cvars with attributes.
demo <demo file name> Plays the demo file.
dir <directory> [extension] Lists files in <directory> of type [extension].
disconnect Disconnect from server.
dumpuser <user name> Lists user information.
echo <string> Echoes a string to the console.
exec <config file> Executes a config file.
fdir <file filter> Lists files in current directory using a filter, ie. *b*.pk would list all .pk files with a “b” in the name.
fs_openedList Lists opened .pk files.
fs_referencedList Lists referenced .pk files.
fullpath Shows the path of all the loaded .pk files.
gameCompleteStatus Sends game complete status to master server.
gfxinfo Lists graphics information.
gocrouch Player’s stance goes to crouch position.
goprone Player’s stance goes to prone position.
imagelist Lists all images used.
kick <player name> Kicks a player. Use “all” to kick all players.
killserver Kills the server.
localservers Lists local servers.
lowerstance Lowers the player’s stance.
map <map name> Sets the map to <map name>.
map_restart Restarts the map.
map_rotate Rotates to the next map in the rotation.
meminfo Lists game memory information.
midiinfo Lists Midi information.
modelist Lists supported video modes.
net_dumpprofile Dumps network profile info.
net_restart Restarts networking socket.
password <password> Sets the password used to log into a server.
path Shows the path of all the loaded .pk files.
quit Quits the game.
raisestance Raises the player’s stance.
rcon <remote commands> Executes <remote commands> on the server if rconpassword has been set correctly.
rconaddress <IP address> Sets the IP address for rcon commands. Can be used to admin a server you aren’t connected to.
rconpassword <password> Sets the password used fro rcon commands.
reconnect Reconnects to last server connected to.
record [file name] Starts recording a demo to <file name>
reset <cvar> Sets a cvar to .
say <string> Broadcast string to spectators.
say_team <string> Broadcast string to teammates.
screenshot Takes a screenshot and saves it as a .tga file.
screenshotJPEG Takes a screenshot and saves it as a .jpg file. You can also press F12.
serverinfo Provides subset of info from serverstatus command.
serverstatus Provides same server info you get from Server Info button on Join menu.
seta r_picmip 2 Low Graphics Quality
seta ai_corpseCount "64" This is the number corpses found on the battle field (can also be changed in "options" menu
seta cg_blood "1" Sets blood and the limited gore on (1) or off (0)
seta cg_drawCrosshair "1" if you want to see crosshairs ingame set it to 1 for on, or 0 for off. (also changeable in "options")
seta cg_drawFPS "1" show the framerate at the top of the screen
seta cg_gameBoldMessageWidth "60" to reduce the text size ingame, change the value lower than 60
seta cg_gameMessageWidth "70" how wide the text spreads across your screen
seta cg_hudAlpha "1.0" make this number a decimal to make the compass transparent
seta cg_shadows "0" sets shadows on (1) or off (0)
seta cg_subtitles "0" sets subtitles on (1) or off (0)
seta cg_subtitleWidth "60" the width of the subtitle text
seta com_maxfps "0" limits your fps (frames per second) on (1) or off (0) to have unlimited
seta con_minicon "0" shows mini console, just like in MoH (1 for on and 0 for off)
seta con_miniconlines "5" adjusts the location of the small console
seta con_minicontime the "4" adjusts time to do with the miniconsole
seta r_fullscreen "1" play to play fullscreen set 1 (on) or play windowed (0)
seta r_gamma "1,35938" range of the picture, can be changed in "options" menu
set <cvar> <value> Sets a cvar which only remains for this session.
seta <cvar> <value> Sets a cvar which is saved to config_mp.cfg.
setfromcvar <cvar> <cvar> Sets the value of <cvar> to the value of <cvar>.
setRecommended Sets to Optimal System Settings, as from Options menu.
shaderlist Lists all shaders used.
showip Shows your IP.
snd_list Lists all sound files used.
snd_restart Restarts sound sub-system.
startSingleplayer Switches to single-player mode.
status Displays info about server including player names, numbers, and IP’s.
stoprecord Stops recording a demo.
stringUsage Displays string usage space.
systeminfo Shows system information.
toggle <cvar> Toggles a cvar on/off
toggleconsole Toggles the console on/off.
togglecrouch Toggles crouch stance.
toggleprone Toggles prone stance.
unbind <key> Removes a key bind.
unbindall Removes all key binds.
vid_restart Restarts video in default size. Can be used to return to fullscreen from an Alt-Enter window.
vstr <string> Executes a variable string.
writeconfig <file name> Writes your current configuration to <file name>.
Kartat
Pelimuodot:
Deathmatch
Yksinkertainen pelimuoto. Ammu kaikkea mikä liikkuu. Voit valita aloitusaseesi joko liittoutuneilta tai saksalaisilta. Eniten tappoja kerännyt voittaa.
Team Deathmatch
Kaksi joukkuetta. Saksalaiset sekä liittoutuneet. Tapa mahdollisimman paljon vastustajan joukkueen pelaajia. Joukkue kummalla on enemmän tappoja yhteensä voittaa.
Search and Destroy
Suosituin pelityyppi klaanien välisissä otteluissa. Verrannollinen Counter Striken pomminplänttäykseen. Toinen joukkue puolustaa kahta kohdetta (tankki/tykki) estämällä vastustajaa virittämästä pommia kohteeseen. Toinen joukkue yrittää saada pommin asennettua jompaankumpaan kohteista. Pommin onnistunut räjäytys tuo voiton joukkueellesi. Jos kuitenkin kuolet kierroksen aikana, pysyt kuolleena kierroksen loppuun asti. Puolustava joukkue voi purata pommin 10 sekunnin purkutöillä. Pelataan usein 20 kierrosta per kenttä (10 puolustuskierrosta ja 10 hyökkäyskierrosta).
Behind Enemy Lines
Tämä pelimuoto ei ole oikein koskaan saanut suosittua asemaa pelissä, muutamat servut ainoastaan pyörittää "BEL"-pelimuotoa.
Liittouneiden puolella ollessasi joudut pakoilemaan saksalaisia mahdollisimman pitkän ajan. Saat pisteitä ajasta jona olet hengissä. Saksalaiset näkevät sinut kompassissa sinisenä kolmiona ja jahtaavat sinua tämän avulla. Jos saksalaisena onnistut tappamaan piilossa olevan liittoutuneiden sotilaan, on vuorossa osien vaihto. Pelaaja jolla on eniten pisteitä ajan loputtua voittaa.
Retrieval
Vähän saman tyylinen kuin Search and Destroy, tällä kertaa et tuhoa kuitenkaan kohdetta vaan tehtävänäsi on napata mukaasi kaksi esinettä ja palauttaa ne omalle alueelle. Saksalaiset suojelevat esineitä. Molemmat esineet tarvitaan voittoon. Kierroksen voi myös voittaa tappamalla vastustajan pelaajat.
Headquarters
Nopeata toimintaa...Hiljaista odotusta...
Headquarters on nopeatempoinen pelimuoto, mutta samalla taktiseen osaan on aikaa käytettävissä. Tehtävänä on vallata satunnaisesti eri paikkoihin ilmestyvä radio ja puolustaa sitä mahdollisimmaan pitkään. Vastustajan radion voit tuhota olemalla 10 sekunnin verran välittömässä radion läheisyydessä. Sama tapa myös on käytössä radion valtaamisessa. Joukkue saa pisteitä pidettyään radiota 45 sekuntia. Mikäli pelaajana kuolet, joudut odottamaan seuraavan syntymiskerran tuloa maksimissaan 45 sekunttia, sillä tämä on aikaväli, jolloin pelaajat pääsevät takaisin tositoimiin.
Call of duty kenttiä:
(klikkaa nimeä saadaksesi karttakuvan)
Bocage
ISO, se on sana, joka kuvaa parhaiten Bocagea. Päästä päähän juoksuun menee toista minuuttia. Bocagen perusilme koostuu pitkistä pensasaidoista, joiden välissä on aukkoja. Tätä kenttää tulisi pelata isommalla pelaajamäärällä kuin muita kenttiä, muuten saattaa olla vaikeaa löytää vihollisia. Tark'ampujilla on tapana piiloskella lentokoneenhylyn päällä taikka kaksikerroksisessa talossa keskellä kenttää. Bocagessa on paljon hyvin sijoitettuja MG42:sia, joiden ohittaminen voi olla vaikeaa.
Brecourt
Pitkät etäisyydet sekä kentän tasaisuus tekevät Brecourtista tark'ampujien mieleisen. Pitkänmatkan aseet ovat usein pääroolissa. Automaattiaseilla pystyy hyvin puhdistamaan bunkkereita sekä rikkomaan kiväärimiesten rintamaa samalla pysyen suojassa kivääritulelta. Toista puolta kenttää vartioi tiukasta MG42.
Carentan
Pelin pienin kenttä sijoittuu pieneen ranskalaiskylään. Suosittuna aseena Thompson sekä Mp40, joilla pienessä tilassa saa hyvin tuhoa aikaan. Kiväärin käyttö ei kamalan yleistä. MG42:set vahtivat tiukasti kentän molempia reunoja. Nopeat etenemiset ovat valttia Carentanissa.
Chateau
Chateau on lähinnä sisällä pelattava kenttä, joka sijoittuu suureen kartanoon. Sisällä bren sekä mp44 jylläävät, mutta kartanoalueen pihoilla (reunoilla) kiväärit ovat valttia. Kranaateilla estät hyvin vihollisen etenemisen.
Dawnville
Pelin suosituimpia kenttiä on juuri Dawnville. Kaikille aseille löytyy käyttöä tässä kentässä. Dawnvillessä on paljon lähitaistelumahdollisuuksia sekä isoja aukioita ja teitä, joissa kivääri/snipermiehet voivat loistaa. Dawnvillessä taktiset kranaatit ovat myös isossa roolissa. Amerikkalaisena on mahdollisuudet hyökätä joko hautausmaan läpi tai isoa tietä pitkin.
Depot
Depot on alue, jossa yhdistyvät ratapiha sekä suuret varastohallit. Kentästä tekee mielenkiintoisen se, että taistelua käydään usein kahdella eri tasolla: maatasolla sekä kattojen korkeudella. Depotissa on erittäin paljon mahdollisuuksia suojautua/piiloutua.
Harbor
Kulutetuin kenttä koko pelistä. Harbor on yhtä hullunmyllyä useimmiten, kentässä räjähteet paukkuvat ja ruuti haisee! Hiljasta hetkeä ei juurikaan ole. Teemana on heittää kranaatit keskellä kenttää sijaitsevaan kujaan, josta eteneminen tapahtuu liittoutuneiden toimesta. Harbor on varmaankin myös kulutuksen lisäksi nopein kenttä S&D pelimuodossa.
Hurtgen
Jos joku kenttä on unelma tark'ampujalle, kyseessä on Hurtgen, siitä ei ole pientäkään epäilystä. SMG:eillä pärjääminen vaatii jo hieman tuuria sekä vastustajan taidon puutetta kun yrität juosta kenttää pitkin välillä kyyristyen ja suojautuen. Nopeaa etenemistä puoltaa ainoastaan kentän keskellä oleva jäätynyt joki, joka johtaakin toisen pommipaikan läheisyyteen. Tark'ampujoilla on etua siitä että kiviä/puskia/rinteitä löytyy erittäin paljon, eikä pieni sumukaan haittaa tee. Hyvässä paikassa ollessasi saat laajan ampumasäteen ja näet helposti liikkeitä. Varo kuitenkin vastapuolen tark'ampujaa! Kahteen bunkkeriin on sijoitettu MG42 vartioimaan amerikkalaisten etenemistä.
Pavlov
Pavlovin taistelut ovat kahdenlaisia: Pitkänmatkan ampumista aukeilla tai muiden talojen ikkunaan tai sisällä tapahtuva nopeatempoinen ja sokkeloinen ammuskelu. Kentän keskeinen alue on aivan keskellä sijaitseva kerrostalo, josta saa näkyvyyden joka suuntaan. Keskitaloa ympäröi hieman kauempaa 3 taloa. Jokainen talo on erilainen. On hyvät ja huonot puolet. Myös Pavlovissa kaikille aseille löytyy käyttöä. PPsh taikka Mp40 kädessä saat suurta vahinkoa talossa parveileviin vihollisen kiväärimiesten joukossa.
POWcamp
POWcamp on hieman Depotin tyylinen. Katoille kiipeäminen onnistuu vaivatta. Tark'ampujat partioivat usein torneissa. Rakennuksia on paljon, mutta juurikaan mihinkään et pääse sisälle suojaan.
Railyard
Elementteinä suuri tankkihalli sekä pitkä ratapiha. Kiväärimiehet ovat vahvoilla tankkihallin ulkopuolella, mutta hallin komentoa useimmiten pitää hallussaan PPSh:lla taikka Mp40/44:llä varustetut sotilaat.
Rocket
Rocket jakaa pelaajien mielipiteet täysin kahtia. Toinen tykkää toinen ei. Bunkkereiden koloista tulitetaan armotta ulkona juoksevaa sekä edetään viholliseen sivustaan nousten ulos toisesta bunkkerin aukosta. Kiväärit sekä sniput parveilevat ulkona ja etsivät päitä mihin upottaa luoti. Tunneliverkko on iso ja siellä on aivan eri maailma kuin niiden ulkopuolilla.
Ship
Monien pelaajien mielestä pelin kamalin kenttä. Ship:ssä on kyse sokkeloisista käytävistä huoneineen, sekä korkealla mastoissa käytäviin pitkänmatkan asemasotiin. Korkealta saat erittäin laajan näkymän laivan osiin. Paljon paikoja missä lymytä ja ampua vihollisia.
Stalingrad
Stalingrad tuli taistelun tuoksinaan 1.4 patch vaiheessa. Stalingrad on pienissä määrin pommituksen kohteena ollut. Tunnelia pitkin etenijä saattaa hyvinkin yllättää vastapuolen vartioinnin.
Tigertown
Tigertown on pieni farmialue Normandiassa, mikä on tuhoutunut osittain raskaan tykistötulen vaikutuksesta. Liittoutuneiden pitää edetä nopeasti mäki ylös, ettei puolustajat pääse ylivoimaisiin asemiin. Häirintä molemmilta sivuilta auttaa usein pääsemään pommille.
Neuville
Neuville tuli mukaan kuvioihin 1.4 patchin mukana. Käytännössä Neuville on surutta matalaksi pommitettu kaupunki. Kaksi MG42:sta, jotka on sijoitettu pommialueiden läheisyyteen. Office-rakennus on suuressa roolissa kentällä. Neuville on hyppimistä harrastajien mieleen, sillä hypyillä pääsee erittäin moneen paikkaan kentässä. Valitettavasti myös kentästä ulos hyppääminen on aikalailla helppoa.
Call of Duty: United Offensive kenttiä:
Arnhem
Berlin
Cassino
Foy
Italy
Kharkov
Kursk
Peaks
Ponyri
Rhinevalley
Streets
Sicily
UO Dawnville
UO POWcamp
UO Stanjel
Deathmatch
Yksinkertainen pelimuoto. Ammu kaikkea mikä liikkuu. Voit valita aloitusaseesi joko liittoutuneilta tai saksalaisilta. Eniten tappoja kerännyt voittaa.
Team Deathmatch
Kaksi joukkuetta. Saksalaiset sekä liittoutuneet. Tapa mahdollisimman paljon vastustajan joukkueen pelaajia. Joukkue kummalla on enemmän tappoja yhteensä voittaa.
Search and Destroy
Suosituin pelityyppi klaanien välisissä otteluissa. Verrannollinen Counter Striken pomminplänttäykseen. Toinen joukkue puolustaa kahta kohdetta (tankki/tykki) estämällä vastustajaa virittämästä pommia kohteeseen. Toinen joukkue yrittää saada pommin asennettua jompaankumpaan kohteista. Pommin onnistunut räjäytys tuo voiton joukkueellesi. Jos kuitenkin kuolet kierroksen aikana, pysyt kuolleena kierroksen loppuun asti. Puolustava joukkue voi purata pommin 10 sekunnin purkutöillä. Pelataan usein 20 kierrosta per kenttä (10 puolustuskierrosta ja 10 hyökkäyskierrosta).
Behind Enemy Lines
Tämä pelimuoto ei ole oikein koskaan saanut suosittua asemaa pelissä, muutamat servut ainoastaan pyörittää "BEL"-pelimuotoa.
Liittouneiden puolella ollessasi joudut pakoilemaan saksalaisia mahdollisimman pitkän ajan. Saat pisteitä ajasta jona olet hengissä. Saksalaiset näkevät sinut kompassissa sinisenä kolmiona ja jahtaavat sinua tämän avulla. Jos saksalaisena onnistut tappamaan piilossa olevan liittoutuneiden sotilaan, on vuorossa osien vaihto. Pelaaja jolla on eniten pisteitä ajan loputtua voittaa.
Retrieval
Vähän saman tyylinen kuin Search and Destroy, tällä kertaa et tuhoa kuitenkaan kohdetta vaan tehtävänäsi on napata mukaasi kaksi esinettä ja palauttaa ne omalle alueelle. Saksalaiset suojelevat esineitä. Molemmat esineet tarvitaan voittoon. Kierroksen voi myös voittaa tappamalla vastustajan pelaajat.
Headquarters
Nopeata toimintaa...Hiljaista odotusta...
Headquarters on nopeatempoinen pelimuoto, mutta samalla taktiseen osaan on aikaa käytettävissä. Tehtävänä on vallata satunnaisesti eri paikkoihin ilmestyvä radio ja puolustaa sitä mahdollisimmaan pitkään. Vastustajan radion voit tuhota olemalla 10 sekunnin verran välittömässä radion läheisyydessä. Sama tapa myös on käytössä radion valtaamisessa. Joukkue saa pisteitä pidettyään radiota 45 sekuntia. Mikäli pelaajana kuolet, joudut odottamaan seuraavan syntymiskerran tuloa maksimissaan 45 sekunttia, sillä tämä on aikaväli, jolloin pelaajat pääsevät takaisin tositoimiin.
Call of duty kenttiä:
(klikkaa nimeä saadaksesi karttakuvan)
Bocage
ISO, se on sana, joka kuvaa parhaiten Bocagea. Päästä päähän juoksuun menee toista minuuttia. Bocagen perusilme koostuu pitkistä pensasaidoista, joiden välissä on aukkoja. Tätä kenttää tulisi pelata isommalla pelaajamäärällä kuin muita kenttiä, muuten saattaa olla vaikeaa löytää vihollisia. Tark'ampujilla on tapana piiloskella lentokoneenhylyn päällä taikka kaksikerroksisessa talossa keskellä kenttää. Bocagessa on paljon hyvin sijoitettuja MG42:sia, joiden ohittaminen voi olla vaikeaa.
Brecourt
Pitkät etäisyydet sekä kentän tasaisuus tekevät Brecourtista tark'ampujien mieleisen. Pitkänmatkan aseet ovat usein pääroolissa. Automaattiaseilla pystyy hyvin puhdistamaan bunkkereita sekä rikkomaan kiväärimiesten rintamaa samalla pysyen suojassa kivääritulelta. Toista puolta kenttää vartioi tiukasta MG42.
Carentan
Pelin pienin kenttä sijoittuu pieneen ranskalaiskylään. Suosittuna aseena Thompson sekä Mp40, joilla pienessä tilassa saa hyvin tuhoa aikaan. Kiväärin käyttö ei kamalan yleistä. MG42:set vahtivat tiukasti kentän molempia reunoja. Nopeat etenemiset ovat valttia Carentanissa.
Chateau
Chateau on lähinnä sisällä pelattava kenttä, joka sijoittuu suureen kartanoon. Sisällä bren sekä mp44 jylläävät, mutta kartanoalueen pihoilla (reunoilla) kiväärit ovat valttia. Kranaateilla estät hyvin vihollisen etenemisen.
Dawnville
Pelin suosituimpia kenttiä on juuri Dawnville. Kaikille aseille löytyy käyttöä tässä kentässä. Dawnvillessä on paljon lähitaistelumahdollisuuksia sekä isoja aukioita ja teitä, joissa kivääri/snipermiehet voivat loistaa. Dawnvillessä taktiset kranaatit ovat myös isossa roolissa. Amerikkalaisena on mahdollisuudet hyökätä joko hautausmaan läpi tai isoa tietä pitkin.
Depot
Depot on alue, jossa yhdistyvät ratapiha sekä suuret varastohallit. Kentästä tekee mielenkiintoisen se, että taistelua käydään usein kahdella eri tasolla: maatasolla sekä kattojen korkeudella. Depotissa on erittäin paljon mahdollisuuksia suojautua/piiloutua.
Harbor
Kulutetuin kenttä koko pelistä. Harbor on yhtä hullunmyllyä useimmiten, kentässä räjähteet paukkuvat ja ruuti haisee! Hiljasta hetkeä ei juurikaan ole. Teemana on heittää kranaatit keskellä kenttää sijaitsevaan kujaan, josta eteneminen tapahtuu liittoutuneiden toimesta. Harbor on varmaankin myös kulutuksen lisäksi nopein kenttä S&D pelimuodossa.
Hurtgen
Jos joku kenttä on unelma tark'ampujalle, kyseessä on Hurtgen, siitä ei ole pientäkään epäilystä. SMG:eillä pärjääminen vaatii jo hieman tuuria sekä vastustajan taidon puutetta kun yrität juosta kenttää pitkin välillä kyyristyen ja suojautuen. Nopeaa etenemistä puoltaa ainoastaan kentän keskellä oleva jäätynyt joki, joka johtaakin toisen pommipaikan läheisyyteen. Tark'ampujoilla on etua siitä että kiviä/puskia/rinteitä löytyy erittäin paljon, eikä pieni sumukaan haittaa tee. Hyvässä paikassa ollessasi saat laajan ampumasäteen ja näet helposti liikkeitä. Varo kuitenkin vastapuolen tark'ampujaa! Kahteen bunkkeriin on sijoitettu MG42 vartioimaan amerikkalaisten etenemistä.
Pavlov
Pavlovin taistelut ovat kahdenlaisia: Pitkänmatkan ampumista aukeilla tai muiden talojen ikkunaan tai sisällä tapahtuva nopeatempoinen ja sokkeloinen ammuskelu. Kentän keskeinen alue on aivan keskellä sijaitseva kerrostalo, josta saa näkyvyyden joka suuntaan. Keskitaloa ympäröi hieman kauempaa 3 taloa. Jokainen talo on erilainen. On hyvät ja huonot puolet. Myös Pavlovissa kaikille aseille löytyy käyttöä. PPsh taikka Mp40 kädessä saat suurta vahinkoa talossa parveileviin vihollisen kiväärimiesten joukossa.
POWcamp
POWcamp on hieman Depotin tyylinen. Katoille kiipeäminen onnistuu vaivatta. Tark'ampujat partioivat usein torneissa. Rakennuksia on paljon, mutta juurikaan mihinkään et pääse sisälle suojaan.
Railyard
Elementteinä suuri tankkihalli sekä pitkä ratapiha. Kiväärimiehet ovat vahvoilla tankkihallin ulkopuolella, mutta hallin komentoa useimmiten pitää hallussaan PPSh:lla taikka Mp40/44:llä varustetut sotilaat.
Rocket
Rocket jakaa pelaajien mielipiteet täysin kahtia. Toinen tykkää toinen ei. Bunkkereiden koloista tulitetaan armotta ulkona juoksevaa sekä edetään viholliseen sivustaan nousten ulos toisesta bunkkerin aukosta. Kiväärit sekä sniput parveilevat ulkona ja etsivät päitä mihin upottaa luoti. Tunneliverkko on iso ja siellä on aivan eri maailma kuin niiden ulkopuolilla.
Ship
Monien pelaajien mielestä pelin kamalin kenttä. Ship:ssä on kyse sokkeloisista käytävistä huoneineen, sekä korkealla mastoissa käytäviin pitkänmatkan asemasotiin. Korkealta saat erittäin laajan näkymän laivan osiin. Paljon paikoja missä lymytä ja ampua vihollisia.
Stalingrad
Stalingrad tuli taistelun tuoksinaan 1.4 patch vaiheessa. Stalingrad on pienissä määrin pommituksen kohteena ollut. Tunnelia pitkin etenijä saattaa hyvinkin yllättää vastapuolen vartioinnin.
Tigertown
Tigertown on pieni farmialue Normandiassa, mikä on tuhoutunut osittain raskaan tykistötulen vaikutuksesta. Liittoutuneiden pitää edetä nopeasti mäki ylös, ettei puolustajat pääse ylivoimaisiin asemiin. Häirintä molemmilta sivuilta auttaa usein pääsemään pommille.
Neuville
Neuville tuli mukaan kuvioihin 1.4 patchin mukana. Käytännössä Neuville on surutta matalaksi pommitettu kaupunki. Kaksi MG42:sta, jotka on sijoitettu pommialueiden läheisyyteen. Office-rakennus on suuressa roolissa kentällä. Neuville on hyppimistä harrastajien mieleen, sillä hypyillä pääsee erittäin moneen paikkaan kentässä. Valitettavasti myös kentästä ulos hyppääminen on aikalailla helppoa.
Call of Duty: United Offensive kenttiä:
Arnhem
Berlin
Cassino
Foy
Italy
Kharkov
Kursk
Peaks
Ponyri
Rhinevalley
Streets
Sicily
UO Dawnville
UO POWcamp
UO Stanjel
Hahmoluokat
Axis ( saksalaiset )
Aseet:
- Luger Parabellum P08
- Sturmgewehr 44 (Mp44)
- Maschinenpistole 40 (Mp40)
- Mauser Karabiner K98k (Kar98k)
- Mauser Karabiner K98k ZF (snipu)
- Stielhandgranate 24
British ( englantilaiset )
Aseet:
- StenMk 2nd
- Bren Mk 3rd
- Lee-Enfield No.4 Mk 1st
- Springfield M1903A4 (snipu]
- Mark 2nd (kranu)
Russian ( venäläiset )
Aseet:
- Mosin-Nagant M1891/30 (kivääri sekä snipu)
- PPSh-41
- RGD-33 (kranu)
American ( yhdysvaltalaiset )
Aseet:
- Colt M1911A1 (pistooli)
- M1918A2 BAR(Browning automatic rifle)
- Thompson M1A1
- M1A1 Carbine
- M1 Garand
- Mk2 "pineapple" (kranu)
- Springfield M1903A4 (snipu)
Muita aseita:
- Panzerfaust 60 (''panssarintorjuntanyrkki'')
- Maschinengewehr 42 (MG-42)
- Fallschirmjägergewehr 42 (FG42)
Laitteistovaatimukset
- Pentium lll 600MHz (tai vastaava AMD)
- 128 MB keskusmuisti
- 32 MB näytönohjain
- 56 Kbps tai nopeampi netti
- Windows XP
- 1.3 GB kovalevytilaa
- 8-nopeuksinen cd-asema
- DirectX 9.0a:ta tukeva 16 bit äänikortti
Call of Duty - laitteistovaatimukset (suositus)
- Pentium lll 1 GHz (tai vastaava AMD)
- 256 MB keskusmuisti
- 128 MB näytönohjain
- 56 Kbps tai nopeampi netti
- Windows XP
- 1.3 GB kovalevytilaa
- 52-nopeuksinen cd-asema
- DirectX 9.0a:ta tukeva 16bit äänikortti
Call of Duty: United Offensive - laitteistovaatimukset (minimi)
- Pentium lll 800MHz (tai vastaava AMD)
- 128 MB keskusmuisti
- 32 MB näytönohjain
- 56 Kbps tai nopeampi netti
- Windows XP
- 1.5 GB kovalevytilaa
- 8-nopeuksinen cd-asema
- DirectX 9.0b:ta tukeva 16bit äänikortti
Call of Duty: United Offensive - laitteistovaatimukset (suositus)
- Pentium lll 800MHz (tai vastaava AMD)
- 256 MB keskusmuisti
- 32 MB näytönohjain
- 56 Kbps tai nopeampi netti
- Windows XP
- 1.5 GB kovalevytilaa
- 8-nopeuksinen cd-asema
- DirectX 9.0b:ta tukeva 16bit äänikortti
Usein kysytyt kysymykset
Miten lisään värejä nimeeni?
Moninpelissä omaa nickiään voi piristää väreillä. Värin lisääminen onnistuu ^-merkin avulla ja värikoodilla, joita on kahdeksan erilaista:
1 - punainen
2 - vihreä
3 - sinivihreä
4 - sininen
5 - vaaleansininen
6 - vaaleanpunainen
7 - harmaa
0 - musta
Esim. Te^6sti tuottaisi nickin, jonka sti-pääte on vaaleanpunainen.
Moninpelissä omaa nickiään voi piristää väreillä. Värin lisääminen onnistuu ^-merkin avulla ja värikoodilla, joita on kahdeksan erilaista:
1 - punainen
2 - vihreä
3 - sinivihreä
4 - sininen
5 - vaaleansininen
6 - vaaleanpunainen
7 - harmaa
0 - musta
Esim. Te^6sti tuottaisi nickin, jonka sti-pääte on vaaleanpunainen.