Battlefield 2142
Tiedot
Kehittäjä: DICE
Julkaisija: EA
Julkaistu: 19. lokakuuta 2006
Alustat: PC
Ikäraja: K16+
Kotisivut: http://battlefield.ea.com/battlefield/bf2142/
Lataa Demo
Viimeisin versio: 1.50
Päivitykset saatavilla: Gaming.fi
Tekniset ominaisuudet:
Julkaisija: EA
Julkaistu: 19. lokakuuta 2006
Alustat: PC
Ikäraja: K16+
Kotisivut: http://battlefield.ea.com/battlefield/bf2142/
Lataa Demo
Viimeisin versio: 1.50
Päivitykset saatavilla: Gaming.fi
Tekniset ominaisuudet:
- 64-pelaajan moninpeli
- Taistele Euroopan Unionin (EU) tai Aasian ryhmittymän (Pan Asian Coalition, PAC) riveissä
- Paranneltu Battlefield 2 -pelimoottori
- Uusi Titan pelimuoto
- Hahmoluokkien määrä laskettu neljään yhdistelemällä vanhoja:
- Recon (spec-ops ja sniper)
- Assault (assault ja medic)
- Engineer (engineer ja anti-tank)
- Support
- Recon (spec-ops ja sniper)
- Uudet tulevaisuuden kulkuneuvot, kuten tulivoimaiset panssaroidut kävelijät, futuristiset leijuvat lentovehkeet ja massiiviset vahvasti panssaroidut lentävät Titan-sotalaivat
- Hyödynnä jalkaväkenä uusia leluja, kuten EMP-kranaatteja lamauttamaan kulkuneuvoja ja verhoutumislaitetta muuttuaksesi tilapäisesti näkymättömäksi.
- Ehostettu joukkuetoimintaa, johtaja voi mm. heittää maahan siirreltävän spawn-paikan, mihin voi syntyä johtajan kuoltuakin.
- Muokattavat hahmon varusteet 40:stä rankin mukaan avattavasta vaihtoehdosta (1500 eri kombinaatiota) mm. yläpuolella leijuva aseistettu botti
Hahmoluokat
Recon:
- Oletuksena tarkka-ampujan korvaaja, mutta muuttuu oikein valittujen unlockien myötä salakavalaksi räjähde-expertiksi. Tankkikuskit, pitäkää silmänne auki!
Assault:
- Lähitaisteluun erikoistunut perussotilas, joka muutaman ylennyksen jälkeen sisäistää lääkintämiehen toimenkuvan. Kykenevä lähes joka tilanteessa.
Engineer:
- Sinko vasemmassa ja jakari oikeassa kädessä liikkuva monitoimisotilas hoitaa homman kuin homman läpi kunnialla. Kokemuksen myötä muuntuu käveleväksi ilmojen kauhuksi.
Support:
- Takalinjassa kykkivä tappava ammuslaatikko, joka täydentää ryhmän kuin ryhmän. Sotakokemusta kerättyään saa käteensä haulikon, joka saattaa osoittautua korvaamattomaksi kaupunkitaisteluissa.
- Oletuksena tarkka-ampujan korvaaja, mutta muuttuu oikein valittujen unlockien myötä salakavalaksi räjähde-expertiksi. Tankkikuskit, pitäkää silmänne auki!
Assault:
- Lähitaisteluun erikoistunut perussotilas, joka muutaman ylennyksen jälkeen sisäistää lääkintämiehen toimenkuvan. Kykenevä lähes joka tilanteessa.
Engineer:
- Sinko vasemmassa ja jakari oikeassa kädessä liikkuva monitoimisotilas hoitaa homman kuin homman läpi kunnialla. Kokemuksen myötä muuntuu käveleväksi ilmojen kauhuksi.
Support:
- Takalinjassa kykkivä tappava ammuslaatikko, joka täydentää ryhmän kuin ryhmän. Sotakokemusta kerättyään saa käteensä haulikon, joka saattaa osoittautua korvaamattomaksi kaupunkitaisteluissa.
Kartat
Jokaisesta kartasta on olemassa kolme versiota pelaajamäärän mukaan. Alempana on karttojen kuvat ja kuvaukset.
Eurooppa:
Belgrade
Cerbere Landing
Fall of Berlin
Minsk
Verdun
Afrikka:
Camp Gibraltar
Shuhia Taiba
Sidi Power Plant
Suez Canal
Tunis Harbor
Eurooppa:
Belgrade
- Pelimuodot: Conquest (16, 32 pelaajaa)
- Kuvaus: Helmikuussa 2140 PAK-joukkojen 10. ja 2. divisioona vyöryivät läpi Serbian ja motittivat EU:n 9. panssariarmeijakunnan Belgradin keskustaan. Massiivinen jäävalli esti EU-joukkojen vetäytymisen, joten he ryhtyivät vastarintaan kenraali Emil Nikolin johdolla. Maaliskuussa PAK-joukkojen pohjoinen armeijakunta saapui miehitetyn Bulgarian halki nopeiden T-39 Bogatyr -taistelukävelijöiden johdolla, murskasi EU:n itäisen rintaman ja pakotti EU-joukot antautumaan. Kun PAK oli saanut Itä-Euroopan haltuunsa, se otti kohteekseen EU:n pääesikunnan Berliinissä.
Cerbere Landing
- Pelimuodot: Conquest (16, 32 pelaajaa)
- Kuvaus: Vuoden 2142 alussa Cerberen satama oli EU:n viimeinen tukikohta Euroopan mantereella ja unionin pohjois-Välimeren operaatioiden keskus. PAK-kenraali Juri Vladomirovic sai tehtäväkseen vallata sataman, joten hän lähetti kaupunkiin kommandojoukkoja, jotka oli varustettu uudella optisella IT-33-naamioinnilla. Kaupunkiin päästyään joukot sabotoivat puolustusjärjestelmät, joten kenraali saattoi nousta joukkoineen maihin pääsatamassa. Satamaa puolusti Hell Brigade -jalkaväkiyksikkö, joka kuului EU-joukkojen eliittiin. Cerberen veristä yhteenottoa on sittemmin pidetty kylmän sodan kovimpana ja katkerimpana taisteluna.
Fall of Berlin
- Pelimuodot: Conquest (16, 32 pelaajaa)
- Kuvaus: Heinäkuun 10. päivänä 2140 viisitoista PAK-lentuetta taisteli itäisen Saksan ilmaherruudesta. Voittonsa ansiosta PAK-titaanit saattoivat pudottaa ilmasta kokonaisia rykmenttejä EU:n Brandenburger-linjan taakse. Saarroksiin jääneet EU:n joukot antautuivat nopeasti, ja reitti Berliiniin oli auennut. Elokuun 15. päivänä PAK-joukot hyökkäsivät kaupunkiin täydellä voimalla. Kahden kuukauden kovien taisteluiden jälkeen Berliini antautui. Jäljelle jääneet EU:n joukot vetäytyivät Ranskaan, missä ne ryhtyivät viimeiseen vastarintaan ennen Afrikkaan vetäytymistä.
Minsk
- Pelimuodot: Conquest (16, 32, 64 pelaajaa) / Titan (48 pelaajaa)
- Kuvaus: Kylmä sota alkoi lokakuussa 2139, kun PAK-joukot hyökkäsivät laajassa rintamassa aina Persianlahdelta Baltianmerelle. Marraskuussa kenraali Arkadi Petrovin pataljoonat hyökkäsivät Minskiin, joka oli EU:n tärkein komentokeskus Pohjois-Euroopassa. EU:n Kriegspanzer-joukkojen 2. rykmentti puolusti kaupunkia raivokkaasti yli neljän kuukauden ajan, kunnes PAK:n eliittijoukot murtautuivat eteläisen rintaman läpi ja pakottivat EU:n joukot vetäytymään. Militarisoitua titaania käytettiin Minskin taistelussa ensimmäistä kertaa etulinjassa, ja nykyaikainen sodankäynti muuttui pysyvästi.
- Titan-kuvaus: Militarisoitua titaania käytettiin ensimmäistä kertaa Minskin taisteluissa, ja nykyaikainen sodankäynti muuttui pysyvästi. Titaani on ylivoimaisen tehokas niin kuljetus- kuin taisteluvälineenäkin, joten sen tuhoamisesta tuli tärkeä osa sotastrategiaa. Ensimmäisen viikon aikana Minskissä tuhottiin kuusi täysikokoista titaania.
Verdun
- Pelimuodot: Conquest (16, 32, 64 pelaajaa) / Titan (48 pelaajaa)
- Kuvaus: Vuoden 2140 loppuun mennessä PAK oli vallannut suuren osan Euroopasta, mutta ei vielä ollut saanut Välimeren aluetta haltuunsa. Pohjois-Ranska oli strategisesti tärkeä avainreitti, joskin kapea sellainen, sillä jääseinämä oli edennyt aina 49. leveysasteelle asti. PAK eteni Lorraineen, missä se kohtasi Maginot-linjaa puolustavan pienen mutta päättäväisen EU-komppanian Verdunissa. EU:n A8 Tiger -taistelupanssarivaunu veti vertoja uudemmalle PAK:n Type 32 Nekomata -leijutankille, joten EU onnistui pitämään asemansa lähes kuukauden ajan.
- Titan-kuvaus: Vaikka EU:n joukot olivat pahasti alakynnessä Verdunissa, ne pystyivät heikentämään hyökkääviä PAK-divisioonia huomattavasti. Tämä johtui suurelta osin EU-joukkojen kyvystä miehittää ja tuhota PAK:n titaanit, ennen kuin ne saivat kuljetettua joukkoja ja varusteita etulinjaan. PAK vastasi pian näihin toimiin ja alkoi aiheuttaa vastaavaa vahinkoa EU:n titaaneille.
Afrikka:
Camp Gibraltar
- Pelimuodot: Conquest (16, 32 pelaajaa)
- Kuvaus: Hyökkäys Gibraltarin tukikohtaan oli PAK:n ensimmäinen hämäyshyökkäys, jolla se veti EU-joukkoja pois asemista. Paikalla ei ollut sotilaallista merkitystä, mutta se oli tärkeä välipiste läntisen Välimeren pakolaisille. Huhtikuun 10. päivänä 2142 PAK-joukkojen panssaridivisioona hyökkäsi leiriin. EU:n 4. ja 5. panssaripataljoonan tehtävänä oli puolustaa Gibraltarin tukikohtaa. PAK-joukot taistelivat rajusti, mutta joukkoja säästäen. EU:n komentaja luotti taktiikassaan avainpaikkoja suojaaviin tarkka-ampujiin, jotka sitoivat PAK:n joukkoja mahdollisimman kauan.
Shuhia Taiba
- Pelimuodot: Conquest (16, 32, 64 pelaajaa) / Titan (48 pelaajaa)
- Kuvaus: Vuoden 2142 lopulla ilmaston kylmeneminen, maastamuutto ja sodankäynti olivat muuttaneet suurimman osan PAK:n maa-alueista asuinkelvottomiksi. PAK pyrki epätoivoisesti ylläpitämään jäljellä olevaa väkimääräänsä, joten se vaihtoi taktiikkaa ja pyrki kaappaamaan tärkeitä energia-, ruoka- ja vesivarantoja. Pohjois-Egyptissä sijaitseva EU:n maatalousprojekti, Shuhia Taiba, oli yksi PAK:n pääkohteista. Marraskuun 11. päivänä kuutta PAK-divisioonaa kuljettava titaanilaivasto lensi Shuhia Taiban ylle, missä se kohtasi EU:n toisen armeijakunnan. Taistelut riehuivat yli vuoden ajan.
- Titan-kuvaus: Kun EU ja PAK taistelivat Shuhia Taibassa, molemmilla osapuolilla oli käytössään yli kaksikymmentä titaania. Taistelujen loppuessa vuotta myöhemmin titaaneja oli jäljellä vain kaksi: jatkuvat rynnäköt hajottivat puolet titaaneista käyttökelvottomiksi ensimmäisen kuukauden aikana. Metalliromun peittämää Shuhia Taibaa alettiin myöhemmin kutsua 'titaanien hautausmaaksi'.
Sidi Power Plant
- Pelimuodot: Conquest (16, 32, 64 pelaajaa) / Titan (48 pelaajaa)
- Kuvaus: Tammikuussa 2143 PAK-joukot yrittivät saada haltuunsa Egyptistä uuden "avainresurssin", Sidi-voimalaitoksen, joka tuotti yli 40 % EU:n kansalaisten käyttämästä energiasta. Molempien liittoumien joukot ja varusteet olivat kulutettu lähes loppuun, joten taistelut alkoivat pääasiassa maasotana. EU:n 3. ja 4. jalkaväkidivisioona pystytti kolme puolustuslinjaa ja he torjuivat PAK-erikoisjoukkojen hyökkäykset yhä uudelleen ja uudelleen. Maaliskuussa molemmat osapuolet saivat panssaroituja joukkoja ja lentojoukkoja. Muutaman viikon sisällä yhteenotto kiihtyi yhdeksi koko sodan suurimmista ja kiihkeimmistä taisteluista.
- Titan-kuvaus: Aluksi PAK käytti huvennutta titaanilaivastoaan säästäväisesti hyökätessään Sidi-voimalaitokseen. EU oli vastaavasti siirtänyt titaaninsa pääasiassa kuljetustehtäviin taistelualueiden ulkopuolelle. Maasota kuitenkin kiihtyi nopeasti. Tarvittiin enemmän ilmatukea ja kuljetuksia, ja kuukauden kuluttua taivas oli taas täynnä titaaneja.
Suez Canal
- Pelimuodot: Conquest (16, 32, 64 pelaajaa) / Titan (48 pelaajaa)
- Kuvaus: Kun PAK aloitti harhautusiskut Pohjois-Afrikkaan Italiasta käsin, se keräsi samalla joukkoja salassa Siinain niemimaalle, missä se valmisteli täysimittaista hyökkäystä mantereelle. Toukokuun 1. päivänä neljä PAK:n divisioonaa lensi Libyaan ja hyökkäsi EU:n 6. armeijakunnan kimppuun. Suezin kanavaa puolustava 5. armeijakunta jäi tämän seurauksena ilman tukea, kun kenraali Muunokhoin johtama eteläinen armeijakunta työntyi Egyptiin. EU:n joukot pitivät Muunokhoin armeijan loitolla, kunnes saivat vihdoin apua 10. laskuvarjodivisioonalta. Jos PAK olisi saanut Suezin kanavan haltuunsa, EU ei enää olisi voinut tehokkaasti puolustaa Afrikkaa.
- Titan-kuvaus: Hyökätessään EU:n asemiin Suezin kanavalla PAK järjesti titaanipataljoonan kuljettamaan varusteita taistelukentälle. EU käytti vastaavasti omaa titaanilaivastoaan ja kuljetti divisioonia Pohjois-Afrikan muista asemista. Taistelut raivosivat maan pinnalla, mutta toista sotaa käytiin taivaalla, kun molemmat puolet yrittivät estää toistensa täydennyskuljetukset.
Tunis Harbor
- Pelimuodot: Conquest (16, 32 pelaajaa)
- Kuvaus: PAK pyrki estämään EU:n vahvistukset Suezin kanavalle, joten se toteutti sarjan iskuja täydennysjoukkojen kokoontumispisteisiin, joista tärkein oli Tunisian satama. Sisiliansalmea peittävän sumun turvin PAK:n kommandojoukkojen onnistui siirtyä suoraan sataman puolustusten luo ja ahdistaa EU-joukot satamaan. Sataman puolustuksen päävastuu lankesi EU:n Valkyrie-prikaatille ja sen L-5 Riesig -taistelukävelijöille.
Kulkuneuvot
European Union
MK-15 Bandit
AMV-2 Groundhog
A8-Tiger
L5 Riesig
UD-6 Talon
UD-12 Shepherd
Pan Asian Coalition
UAZ-8 Ocelot
BTR-4 Romanov
Type 32 Nekomata
T-39 Bogatyr
Type 4 Doragon
BTR-20 Yastreb
MK-15 Bandit
- Nopeana ja ketteränä, kolmen sotilaan kapasiteetilla varustettuna, tämä MK-15 Bandit on tehokas nelivetoinen kuljetusväline etulinjalle. Panssarin kustannuksella tällä kulkuneuvolla on nopeutta, mitä auttaa vielä jälkipoltin lyhyitä nopeita pyrähdyksiä varten. Aseistuksena katolta löytyy keskikaliiberinen konekivääri.
AMV-2 Groundhog
- Tämä panssaroitu miehistönkuljetusvaunu on tarkoitettu nopeaan jalkaväen siirtämiseen etulinjalle. Aseistuksena tässä AVM-2 Groundhogissa on kuskilla EMP-laukaisin, millä lamaannutetaan vihollisen kulkuneuvot, ja konekivääri. Kakkospaikalta voi antaa tulitukea lyhyen kantaman kranaatinheittimellä. Jalkaväen liikuttelun lisäksi tässä on heittoistuinkapselit, mitkä ovat erittäin hyödyllisiä Titaaniin hyökkäämisessä.
A8-Tiger
- Viimeisimpänä versiona A-sarjan raskaassa panssaridivisioonassa, A-8 Tiikeriin on lisätty räjähtämätöntä reaktiivista panssaria standardiin komposiittirakenteeseen. Sen lisäksi aktiivinen puolustusjärjestelmä auttaa kestämään tykistö- ja ohjusiskuja. Tähän telaketjuilla liikkuvaan panssarivaunuun on myös lisätty vääntöä konehuoneen puolelle, mikä auttaa vaikeassa maastossa. Tiikeri on varustettuna kuskin käyttämällä päätykillä ja kakkospaikan kauko-ohjatulla korkeakaliiberisella konekiväärillä.
L5 Riesig
- Taistelukentän uusina valtiaina taistelukävelijät eivät ole nopeita, mutta sen ne korvaavat kymmenkertaisella hyökkäysvoimalla. Kaksijalkainen rakenne mahdollistaa helpon kulun vaikeassakin maastossa samalla kun korkeana se näkee pienten esteiden yli, antaen edun muihin maayksiköihin nähden. Kahden ohjattavana L5 Riesig omistaa kattavan asearsenaalin, mukaan lukien kuskin gatling-konekiväärit ja lämpöhakuiset ohjukset, sekä kakkoskuskin ilmatorjuntaan tarkoitetut konekiväärit ja lukittuvat EMP-ohjukset. Kovan panssaroinnin apuna löytyy vielä aktiivinen puolustusjärjestelmä, mikä estää tehokkaasti tilapäisesti vihollisen iskut.
UD-6 Talon
- Yksinkertaisesti UD-6 Talon rakennettiin tappamista varten. Ketteränä ja tappavana tämä kahden ohjattava, helikopterin ja lentokoneen parhaat ominaisuudet yhdistävä lentoalus on uhka niin maa- kuin ilmakohteillekin. Talonin aseistukseen kuuluu ampujan käyttämä nopea tulivoimainen konetykki ja kauko-ohjattava ohjus. Lentäjällä on sen lisäksi vielä raketit lisää tuhoa tuomaan. Hetkellistä lisäsuojaa tarjoaa aktiivinen puolustusjärjestelmä.
UD-12 Shepherd
- UD-12 Shepherd kehitettiin yhtä tarkoitusta varten, siirtämään miehistöä ilmateitse, jotka poistuvat tästä nopeasti tippuvilla pakokapseleilla. Hidas mutta ketterä Shepherd toimii suihkumoottorien ja leijuntateknologian yhdistelmällä, taittaakseen pitkiä matkoja korkeahkolla. Lähipuolustusta varten tähän on kiinnitetty kaksi keskikaliiberista konekivääriä molemmille laidoille.
Pan Asian Coalition
UAZ-8 Ocelot
- Vuonna 2032 PAC kehitti UAZ-8 Ocelotin, mikä perustui kaapattuun EU:n Banditin prototyyppiin, tehden yhtä ketterän ja nopean kuljetustavan. Vaihtamalla panssarointimateriaaleja kevyempään, Ocelot vaihtaa mitättömän verran suojaa kasvattaakseen huippunopeuttaan hieman. Banditin tavoin Ocelotissakin on lyhyen nopean pyrähdyksen antava jälkipoltinjärjestelmä, sekä jalkaväen tukemiseen tarkoitettu konekivääri katolla.
BTR-4 Romanov
- BTR-4 Romanov on melkein identtinen AVM-2 Groundhogiin nähden, antaen turvallisen tavan jalkaväelle tunkeutua syvälle taistelukentälle. Varustettuna heittoistuinkapseleilla joissakin malleissa, Romanov on erittäin tehokas apu vihollisen Titaanin tuhoamisessa, laukaisten jalkaväen suoraa Titaanin kannelle. Aseistuksena tässä miehistönkuljetusautossa on keskikaliiberinen konekivääri ja kulkuneuvoja lamaannuttava EMP-laukaisin, sekä ampujan keskikantaman kranaatinheitin.
Type 32 Nekomata
- Nykyajan tekniikkaa edustavaa ilma-avusteista leijuntateknologiaa hyödyntävä Type 32 Nekomata leijunta-panssarivaunu on viimeisintä huutoa panssarisodankäynnissä. A-8 Tiikeristä poiketen tässä ei ole tykkitornia, mutta sen korvaa Nekomatan kyky liukua kylki edellä, näin pitäen nokan aina vihollista kohden. Panssarointi on samaa tasoa EU:n Tiikerin kanssa, yhdistäen perinteistä ja nykyajan innovaatioita panssaroinnissa. Se vastaa myös A-8:n hyökkäyskapasiteettia päätykillä ja kakkospaikan konekiväärillä.
T-39 Bogatyr
- Kun maailmanlaajuinen ilmastonmuutos pahoin muokkasi maata, PAC:n armeija kehitteli hyökkäyskulkuneuvon vastaamaan vaikeita olosuhteita tuoden mukautuvamman ihmisenmuotoisen rungon. Myöhemmin kopioituna EU-joukkojen L5 Bogatyrin muodossa, PAC:n taistelukävelijä muutti sodankäynnin ikuisesti. T-39 Bogatyr on sillä saralla viimeisin kehitysaskel, tuoden raskaan panssaroinnin ja sisäänrakennetun ADS-järjestelmän (aktiivinen puolustusjärjestelmä) raskaan aseistuksen rinnalle. Kuskilla on käytettävissä järeä konetykki ja rakettilavetti, samalla kun ampuja torjuu taivaan uhkia konetykillä ja tutka-ohjatuilla EMP-ohjuksilla.
Type 4 Doragon
- Type 4 Doragon -ilmahyökkäysalus, kuten myös EU:n vastikkeensa, tarjoaa ainutlaatuisen käytettävyyden ja tulivoiman missä vaan sotatantereella. Suurella skaalalla aseistusta, aktiivisella puolustusjärjestelmällä ja huipputeknisellä 'ennakoivalla' lennonjohtojärjestelmällä, Doragon on todella liikkuva, dynaamisen vaikutuskykyinen, moneen tilanteeseen sopiva hyökkäysvoima. Type 4:n arsenaaliin kuuluu lähikohteisiin lämpöhakeutuva ohjuslavetti, ampujan pään liikkeitä seuraava konetykki ja kauko-ohjatut 'TV-ohjukset'.
BTR-20 Yastreb
- Yhtälailla kuin EU:n vastike UD-12 Shepherd, tämä BTR-20 Yastreb -panssaroitu ilmakuljetusalus on hidas-liikkeinen, helposti nähtävä kohde rajoitettuna lähinnä jalkaväen noutamiseen ja kuljettamiseen. Eron Shepherdiin tekee panssarointi. Yastrebilla on itserajoittava räjähtävä reaktiivinen panssarointi yhdistettynä synteettisiin materiaaleihin, kun UD-12 on suojattu sähköisesti varatulla komposiittipanssaroinnilla. Yastrebissa on EU:n vastikkeen tavoin vain kaksi kiinteää konekivääriä lähipuolustusta varten, mikä tekee aluksen haavoittuvaiseksi.
Konsolikomennot
Jotta voit käyttää komentoja, sinun täytyy painaa ensin tabulaattorin yläpuolella ja ykkösen vasemmalla puolella olevaa §-näppäintä. Komennot muodostuvat seuraavalla tavalla: ensin tulee komentoryhmä, sitten komento ja sitten sen arvo. Missä välissä tahansa komennon kirjoitusta painamalla tabulaattoria peli täydentää loput komennosta. Mikäli satut unohtamaan jonkin komennon, avaa konsoli ja paina tabulaattoria kahdesti. Sulkumerkkejä ei ole tarkoitus laittaa komentoon, ne ovat vain selventämässä niiden rakennetta.
Perässä oleva 1/0 tarkoittaa kahta vaihtoehtoa. 1:llä asetus on päällä ja 0:lla pois. Kerralla laitetaan vain toinen.
Renderer-komennot
renderer.drawHud [1/0] - HUD päälle/pois.
renderer.drawFps [1/0] - FPS ja ruutujen aikaväli (millisekunteina) päälle/pois.
Game-komennot
Game.crash - Kaataa pelin.
game.lockFps [fps] - Määrittää ylärajan ruudunpäivitysnopeuteen.
Localprofile-komennot
Huom! Näillä et voi muuttaa tunnuksesi tietoja!
localProfile.setName [nimi] - Näyttää tai asettaa sotilaan nimen.
localProfile.setGamespyNick [tunnus] - Näyttää tai asettaa GameSpy-tunnuksen.
localProfile.setEmail [email account] - Näyttää tai asettaa tunnuksen sähköpostin.
localProfile.setEAOnlineMasterAccount [tunnus] - Näyttää tai asettaa päätunnuksen.
localProfile.setEAOnlineSubAccount [tunnus] - Näyttää tai asettaa sotilaan tunnuksen, jota käytetään päätunnuksessa.
localProfile.setNumTimesLoggedIn [numero] - Näyttää tai asettaa, kuinka monesti tunnuksella on kirjauduttu sisään.
localProfile.setRank [0-?] - Tunnuksen rankki.
localProfile.setCareerPoints [0-?] - Tunnuksen pistemäärä.
localProfile.setLastBaseUpdate
localProfile.setCurrentProfileLatestAwards
localProfile.setCurrentProfileMuted
localProfile.Save
localProfile.addDemoBookmark [ ] - Lisää kirjanmerkin Battlerecorder demosta.
localProfile.setTotalPlayedTime [aika sekunteina] - Näyttää tai asettaa profiililla pelatun ajan
Globalsettings-komennot
globalSettings.setDefaultUser [numero] - Asettaa käytettävän profiilin numeron perusteella (esim. 0001, 0002, 0003 jne.)
globalSettings.setLastOnlineUser
globalSettings.setEncryptedLogin
globalSettings.setNamePrefix
globalSettings.setFirstLogin
Settingsmanager-komennot
SettingsManager.stringSet
SettingsManager.boolSet
SettingsManager.IntSet
SettingsManager.floatSet
SettingsManager.u32Set
SettingsManager.stringGet
SettingsManager.boolGet
SettingsManager.intGet
SettingsManager.floatGet
SettingsManager.U32Get
Controlmap-komennot
Controls.con-tiedostoa varten tarkoitetut komennot. Sen sijainti: \Documents and Settings\tunnus\Omat tiedostot\Battlefield 2142 Demo\Profiles\profiili\.
controlMap.create
controlMap.setActive
controlMap.addAxisToAxisMapping
controlMap.addKeysToAxisMapping
controlMap.addButtonToTriggerMapping
controlMap.addKeyToTriggerMapping
controlMap.setYawFactor
controlMap.setPitchFactor
controlMap.addAxisToTriggerMapping
controlMap.InvertMouse [0,1] - Käänteiset liikkeet hiirelle (1 päällä, 0 pois)
controlMap.mouseSensitivity [numero] - Määrittää hiiren herkkyyden
controlMap.keyboardSensitivity [numero] - Määrittää näppäimistön herkkyyden
Maplist-komennot
mapList.save - Tallentaa nykyisen karttalistan _mapList.con-tiedostoon.
mapList.configFile [uusi sijainti] - Käytetään osoittamaan _mapList.con-tiedoston sijainti. Oletus: \My Documents\Battlefield 2142\ServerConfigs\
mapList.mapCount - Näyttää mappilistassa olevien karttojen määrän
mapList.currentMap - Näyttää nykyisen kartan ID:n mappilistassa
mapList.list - Listaa kartat tietoineen.
Admin-komennot
admin.listPlayers - Listaa pelaajat näyttäen IP:n, nimen ja ID:n.
sv-komennot
sv.serverName
sv.password
sv.internet
sv.bandwidthChoke
sv.maxConnectionType
sv.allowFreeCam
sv.allowExternalViews
sv.allowNoseCam
sv.gameMode
sv.maxPlayers
sv.startDelay
sv.endDelay
sv.spawnTime
sv.manDownTime
sv.ticketRatio
sv.roundsPerMap
sv.timeLimit
sv.scoreLimit
sv.soldierFriendlyFire
sv.vehicleFriendlyFire
sv.soldierSplashFriendlyFire
sv.vehicleSplashFriendlyFire
sv.punishTeamKills
sv.voteTime
sv.minPlayersForVoting
sv.autoRecord
sv.demoIndexURL
sv.demoDownloadURL
sv.autoDemoHook
sv.adminScript
sv.hitIndicator
sv.deathCamType
sv.numPlayersNeededToStart
sv.tkPunishEnabled
sv.tkNumPunishToKick
sv.tkPunishByDefault
sv.voipEnabled
sv.voipServerRemote
sv.voipServerRemoteIP
sv.voipServerPort
sv.voipBFClientPort
sv.voipBFServerPort
sv.voipSharedPassword
sv.voipQuality
sv.gameSpyPort
sv.allowNATNegotiation
sv.timeBeforeRestartMap
sv.autoBalanceTeam
sv.teamRatioPercent
sv.sponsorText
sv.sponsorLogoURL
sv.punkBuster
sv.ranked
sv.useGlobalRank
sv.useGlobalUnlocks
sv.welcomeMessage
sv.serverIP
sv.serverPort
sv.votingEnabled
sv.communityLogoURL
sv.demoQuality
sv.endOfRoundDelay
sv.notEnoughPlayersRestartDelay
sv.interfaceIP
sv.numReservedSlots
sv.friendlyFireWithMines
sv.CoopBotRatio
sv.CoopBotCount
sv.CoopBotDifficulty
sv.TeamVoteOnly
Perässä oleva 1/0 tarkoittaa kahta vaihtoehtoa. 1:llä asetus on päällä ja 0:lla pois. Kerralla laitetaan vain toinen.
Renderer-komennot
renderer.drawHud [1/0] - HUD päälle/pois.
renderer.drawFps [1/0] - FPS ja ruutujen aikaväli (millisekunteina) päälle/pois.
Game-komennot
Game.crash - Kaataa pelin.
game.lockFps [fps] - Määrittää ylärajan ruudunpäivitysnopeuteen.
Localprofile-komennot
Huom! Näillä et voi muuttaa tunnuksesi tietoja!
localProfile.setName [nimi] - Näyttää tai asettaa sotilaan nimen.
localProfile.setGamespyNick [tunnus] - Näyttää tai asettaa GameSpy-tunnuksen.
localProfile.setEmail [email account] - Näyttää tai asettaa tunnuksen sähköpostin.
localProfile.setEAOnlineMasterAccount [tunnus] - Näyttää tai asettaa päätunnuksen.
localProfile.setEAOnlineSubAccount [tunnus] - Näyttää tai asettaa sotilaan tunnuksen, jota käytetään päätunnuksessa.
localProfile.setNumTimesLoggedIn [numero] - Näyttää tai asettaa, kuinka monesti tunnuksella on kirjauduttu sisään.
localProfile.setRank [0-?] - Tunnuksen rankki.
localProfile.setCareerPoints [0-?] - Tunnuksen pistemäärä.
localProfile.setLastBaseUpdate
localProfile.setCurrentProfileLatestAwards
localProfile.setCurrentProfileMuted
localProfile.Save
localProfile.addDemoBookmark [ ] - Lisää kirjanmerkin Battlerecorder demosta.
localProfile.setTotalPlayedTime [aika sekunteina] - Näyttää tai asettaa profiililla pelatun ajan
Globalsettings-komennot
globalSettings.setDefaultUser [numero] - Asettaa käytettävän profiilin numeron perusteella (esim. 0001, 0002, 0003 jne.)
globalSettings.setLastOnlineUser
globalSettings.setEncryptedLogin
globalSettings.setNamePrefix
globalSettings.setFirstLogin
Settingsmanager-komennot
SettingsManager.stringSet
SettingsManager.boolSet
SettingsManager.IntSet
SettingsManager.floatSet
SettingsManager.u32Set
SettingsManager.stringGet
SettingsManager.boolGet
SettingsManager.intGet
SettingsManager.floatGet
SettingsManager.U32Get
Controlmap-komennot
Controls.con-tiedostoa varten tarkoitetut komennot. Sen sijainti: \Documents and Settings\tunnus\Omat tiedostot\Battlefield 2142 Demo\Profiles\profiili\.
controlMap.create
controlMap.setActive
controlMap.addAxisToAxisMapping
controlMap.addKeysToAxisMapping
controlMap.addButtonToTriggerMapping
controlMap.addKeyToTriggerMapping
controlMap.setYawFactor
controlMap.setPitchFactor
controlMap.addAxisToTriggerMapping
controlMap.InvertMouse [0,1] - Käänteiset liikkeet hiirelle (1 päällä, 0 pois)
controlMap.mouseSensitivity [numero] - Määrittää hiiren herkkyyden
controlMap.keyboardSensitivity [numero] - Määrittää näppäimistön herkkyyden
Maplist-komennot
mapList.save - Tallentaa nykyisen karttalistan _mapList.con-tiedostoon.
mapList.configFile [uusi sijainti] - Käytetään osoittamaan _mapList.con-tiedoston sijainti. Oletus: \My Documents\Battlefield 2142\ServerConfigs\
mapList.mapCount - Näyttää mappilistassa olevien karttojen määrän
mapList.currentMap - Näyttää nykyisen kartan ID:n mappilistassa
mapList.list - Listaa kartat tietoineen.
Admin-komennot
admin.listPlayers - Listaa pelaajat näyttäen IP:n, nimen ja ID:n.
sv-komennot
sv.serverName
sv.password
sv.internet
sv.bandwidthChoke
sv.maxConnectionType
sv.allowFreeCam
sv.allowExternalViews
sv.allowNoseCam
sv.gameMode
sv.maxPlayers
sv.startDelay
sv.endDelay
sv.spawnTime
sv.manDownTime
sv.ticketRatio
sv.roundsPerMap
sv.timeLimit
sv.scoreLimit
sv.soldierFriendlyFire
sv.vehicleFriendlyFire
sv.soldierSplashFriendlyFire
sv.vehicleSplashFriendlyFire
sv.punishTeamKills
sv.voteTime
sv.minPlayersForVoting
sv.autoRecord
sv.demoIndexURL
sv.demoDownloadURL
sv.autoDemoHook
sv.adminScript
sv.hitIndicator
sv.deathCamType
sv.numPlayersNeededToStart
sv.tkPunishEnabled
sv.tkNumPunishToKick
sv.tkPunishByDefault
sv.voipEnabled
sv.voipServerRemote
sv.voipServerRemoteIP
sv.voipServerPort
sv.voipBFClientPort
sv.voipBFServerPort
sv.voipSharedPassword
sv.voipQuality
sv.gameSpyPort
sv.allowNATNegotiation
sv.timeBeforeRestartMap
sv.autoBalanceTeam
sv.teamRatioPercent
sv.sponsorText
sv.sponsorLogoURL
sv.punkBuster
sv.ranked
sv.useGlobalRank
sv.useGlobalUnlocks
sv.welcomeMessage
sv.serverIP
sv.serverPort
sv.votingEnabled
sv.communityLogoURL
sv.demoQuality
sv.endOfRoundDelay
sv.notEnoughPlayersRestartDelay
sv.interfaceIP
sv.numReservedSlots
sv.friendlyFireWithMines
sv.CoopBotRatio
sv.CoopBotCount
sv.CoopBotDifficulty
sv.TeamVoteOnly
Laitteistovaatimukset
- Käyttöjärjestelmä: Windows XP ja uusin Service Pack
- DirectX 9.0c February 2006 Edition (mukana)
- CPU: 1.7 GHz
- RAM: 512 MB
- Näytönohjain: 128 MB DirectX-yhteensopiva näytönohjain, Pixel shader 2.0 tai parempi.
- Äänikortti: DirectX 9.0c -yhteensopiva
- Kovalevytilaa: 2.2 GB pelin asentamiseen
- Internet-yhteys: 128 kbit Cable/DSL
Laitteistosuositukset:
- Käyttöjärjestelmä: Windows XP ja uusin Service Pack
- DirectX 9.0c February 2006 Edition (mukana)
- CPU: 3.0 GHz
- RAM: 1.5 GB
- Näytönohjain: 256 MB DirectX-yhteensopiva näytönohjain, Pixel shader 2.0 tai parempi.
- Äänikortti: Sound Blaster X-Fi -sarjan kortti Creative Labsilta
- DirectX 9.0c -yhteensopiva
- Kovalevytilaa: 2.2 GB pelin asentamiseen
- Internet-yhteys: 512 kbit Cable/DSL
Usein kysytyt kysymykset
1. Miten muutan kielen pelissä?
Käynnistä-valikko -> Suorita -> kirjoita "regedit" ja sitten etsi kohta -> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Electronic Arts\EA GAMES\Battlefield 2142
Sieltä löytyy Language-arvo, jota tuplaklikkaamalla pääset kirjoittamaan haluamasi kielen Arvon data -kohtaan.
Vaihtoehtoina ovat mm: English, Finnish ja Swedish. Tärkeintä on, että kirjoitat kielen englanniksi.
HUOM! Älä koske muuhun kuin edellämainittuun kohtaan, jos et tiedä mitä olet tekemässä. Virheellisellä rekisterin muokkaamisella voi saada tietokoneen epäkuntoon. Noudatat ohjetta omalla vastuullasi.
2. Miten poissaolo-pisteytys toimii?
1. Jokaisesta pelaamattomasta päivästä (24h), saat 1 tunnin away bonus -aikaa.
2. Kun palaat pelaamaan, saat yhden tunnin aikana away bonusta, joka on 50% pisteistäsi.
3. Tämä vaikuttaa vain urapisteisiin.
Esimerkki: Olen pelaamatta viikon. Menen pelaamaan ja saan 100 urapistettä. Saan vielä sen päälle 50 away bonus -pistettä. 7 tunnin ajan saan näitä away bonus -pisteitä, koska olin pelaamatta 7 päivää.
Tämä bonus ns. kannustaa palaamaan pelin pariin.
3. Peli kaatuu painamalla alt+tab. Miten tämän voi korjata?
Olet tällöin todennäköisesti poistanut tai uudelleen nimennyt pelin alussa pyörivistä videoista DICE.bik-nimisen. Korjaus onnistuu palauttamalla sen alkuperäiseksi.
Jos ongelma ei ratkennut tällä, voit myös kokeilla toisia näytönohjaimen ajureita, resoluutiota tai virkistystaajuutta.
4. Miten otan laajakuvatarkkuuden käyttöön?
1. Etsi Battlefield 2142:n pikakuvake
2. Klikkaa sitä oikealla näppäimellä ja valitse ominaisuudet
3. Kohde-kentän lopussa pitäisi lukea +fullscreen 1
4. Lisää sen perään +widescreen 1
5. Nyt olet asettanut laajakuvatarkkuuden käyttöön, jolloin voit valita sopivan tarkkuuden video-valikosta.
Huom. Laajakuvatarkkuuden käyttäminen saattaa aiheuttaa pieniä graafisia ongelmia.
5. Miten poistan pelin täydellisesti?
Seuraa seuraavan linkin takaa löytyviä ohjeita: Linkki
105 vinkkiä Battlefield 2142:n maailmaan.
Varusteita voi mukauttaa milloin tahansa. Muuttuneet tavarat tulevat käyttöön, kun seuraavan kerran heräät. (1)
Kun pelaat ryhmässä, näytön vasemmassa yläkulmassa näkyy kenttäylennyspalkki. Kun palkki on täynnä, ryhmän jäsenet voivat valita kenttäylennyksen. (2)
Kenttäylennykset ovat väliaikaisia parannuksia. Avaamisen jälkeen voit käyttää niitä niin kauan kuin pysyt palvelimella. (3)
Vain ryhmänjohtajat voivat käyttää kolmea ryhmänjohtajaparannusta. Kuka tahansa voi avata parannukset, mutta vain tietyn kokoista ryhmää johtavat ryhmänjohtajat saavat ne käyttöönsä. (4)
Viisi pelaajan taitoparannusta avataan samalla tavalla kuin muutkin aseet tai esineet. Ne pysyvät aina käytössä, eivätkä ole vain osa mukautusta. (5)
Aselajin mukautus -näytössä voit valita kevyen tai raskaan suojauksen. Raskas suojaus heikentää juoksumahdollisuuksia, joten se ei ole pelkästään hyväksi. (6)
Jos saat ylennyksen kierroksen aikana, voit valita parannuksen kierroksen lopussa. Jos haluat päästä nopeasti jatkamaan taistelua, voit valita sen myöhemmin BFHQ-päämajassa. (7)
Muista katsella titaaneista tehty koulutusfilmi. Siinä on tietoa sotilaan kypäränäytön taktisista tiedoista ja taistelun säännöistä, minkä lisäksi siinä neuvotaan, miten vihollistitaanin saa tuhottua tehokkaimmin. (8)
Voit siirtyä valikkoon kierroksen aikana painamalla ESC-näppäintä. Kun olet valmis, palaa taisteluun painamalla ESC-näppäintä uudelleen. (9)
Jos sotilasta suositellaan merkin, nauhan tai neulan saajaksi, sotilas saa helpommin ylennyksen. (10)
Varo huoltojoukkojen pystyttämiä vartioasemia. Älä lähesty niitä, jos et tiedä, ovatko asemat omien vai vihollisjoukkojen hallinnassa. (11)
Parannusta ei tarvitse valita heti. Pisteet ovat käytettävissä BFHQ-päämajan Parannukset-osiossa. (12)
BFHQ-päämajan pistetilastoissa näkyvät parhaat taistelijat. Suodattimien avulla voit ottaa näkyviin omat kaverit, oman maat pelaajat tai ne pelaajat, joiden tuntolevyn olet saanut. (13)
BHFQ-päämajan kaavioissa ovat tilastosi sekä viime suorituksiisi perustuva ennuste siitä, miten jatkossa pärjää. (14)
Monia ansiomerkkejä voi saada useasti, ja ne auttavat ylennyksen saamisessa. (15)
Voit liittyä samaan peliin kaverisi kanssa painamalla liittymisnäppäintä laajennetussa kaverilistassa. (16)
Jos tapat jonkun veitsellä, saat hänen tuntolevynsä. Tarkka-ampujat varokoon. (17)
Osa avattavista kohteista ei ole esineitä, vaan pysyviä parannuksia aselajiin tai sotilaaseen. (18)
Gruber 5 -tähtäinvakauttaja rauhoittaa tarkka-ampujan kiväärin liikettä. Avaa parannus ja hoitele tuntolevyjen keräilijät. (19)
A12 Enforcer -vartioasemat havaitsevat alueella olevat viholliset. Niiden avulla voi tehokkaasti vartioida tärkeitä alueita tai reittejä. (20)
Komentajat ja ryhmänjohtajat voivat antaa komentoja tilannesidonnaisella viestintävalikolla (oletusarvona T-näppäin). Tähtää strategiseen pisteeseen ja lähetä komento. (21)
Ryhmänjohtajan voi havaita etsimällä robotteja. Pidä huoli, että huomaat ne, ennen kuin ne näkevät sinut. (22)
Vartioasemat voi tuhota ampumalla. Toinen vaihtoehto on käyttää hyvin sijoitettua EMP-kranaattia. (23)
Jos ehdit pois räjähtävästä vihollistitaanista, sinut palkitaan erityisneulalla. (24)
Elektromagneettisella pulssilla voi lamauttaa ajoneuvot hetkeksi, ja EMP-miina hoitaa asian EMP-kranaatteja nopeammin. Jotkut ovat kaapanneetkin ajoneuvoja tällä tavalla. (25)
Päähän tähtäävä tarkka-ampuja menestyy paremmin kuin helppoa vartalo-osumaa tavoitteleva ampuja. (26)
Jos ammukset loppuvat, pistooli voi pelastaa henkesi. Tee kaikkesi, jotta saat säilytettyä tuntolevysi. (27)
Poissaolobonus auttaa jatkamaan uraa kuntoisuusloman jälkeen. Taistelukentällä pääset kuitenkin ylenemään nopeimmin. (28)
Ryhmänjohtajan antaman hyökkäys- tai puolustuskäskyn jälkeisistä tapoista saa lisäpisteitä. (29)
Jos pelaajan nimen vieressä näkyy '2'-tunnus, pelaaja on Battlefield 2(TM) -pelin veteraani. Ole siis erityisen varuillasi, tai käy kimppuun kaikin voimin ja toivota hänet tervetulleeksi tulevaisuuteen. (30)
Mikä ase Koenig RsPST on? Lisätietoja on BFHQ-päämajan Parannukset-kohdassa ja Aselajin mukautus -näytössä. (31)
Kullakin EA-tilillä voi olla enintään neljä (4) sotilasta. Jos haluat luoda viidennen sotilaan, aiemmin luotu sotilas on ensin poistettava. (32)
Vain ryhmissä taistelevat sotilaat saavat kenttäylennyksiä. Ryhmässä pelaaminen kannattaa tästäkin syystä, jos haluat parhaan pelikokemuksen. (33)
NetBat-järjestelmän ansiosta ryhmän sotilaat voivat jakaa näyttötietoja vihollisten sijainnista. (34)
Ryhmänjohtajan merkistä herääminen ei enää onnistu yhtä helposti, kun aamuja alkaa olla todella vähän... (35)
Ryhmänjohtajan heräämismajakan avulla ryhmän jäsenet voivat herätä taktisesti tärkeissä paikoissa. Sotilaat kuitenkin pudotetaan kapseleissa, jotka on helppo huomata. (36)
Titaanin komentajan ei pidä sijoittaa titaania suoraan ohjussiilonsa ylle, sillä ohjukset osuvat titaaniin, vaikka ne olisikin tähdätty viholliseen (37).
Ryhmänjohtajat saavat usein ylennyksiä, jos heidän antamansa komennot ovat taktisesti toimivia. Sama pätee myös komentajiin. (38)
Ryhmän jäsenten kannattaa noudattaa ryhmänjohtajan käskyjä. Kaikki käskyjä noudatettaessa tehdyt tapot nopeuttavat seuraavaa ylennystä. (39)
Komentajan pisteet määräytyvät ryhmän jäsenten pisteiden mukaan. Jos komentaja johtaa joukkonsa voittoisaan kierrokseen, hän saa lisäbonuksen. (40)
Muista muokata aselajia. Viimeisimmät määritykset tallentuvat. (41)
Miehistönkuljetusvaunuissa on laukaisukapseleilla varustetut istuimet, joiden avulla pääsee tehokkaasti titaanin kannelle. (42)
Jos pelaaminen aiheuttaa huonoa oloa, poista kameran tärinä Asetukset-valikossa. (43)
Jokaisella aselajilla on kaksi parannushaaraa, jotka johtavat uuteen aseeseen. Valitse laajalti, jos haluat vähän kaikkea, ja keskity yhteen haaraan, jos haluat nopeasti uuden pääaseen. (44)
Taistelutaitosi ja tovereidesi tuki - sekä saamasi ansiomerkit - tekevät taistelukokemuksestasi entistä vaikuttavamman ja auttavat saamaan ylennyksiä. (45)
Muista poimia kaatuneiden sotilaiden varusteet. Heillä saattaa olla enemmän parannuksia kuin itselläsi, ja näin pääset testailemaan niitä. (46)
Kenttäylennysten avulla voit kätevästi testata parannuksia, ennen kuin avaat ne pysyvästi. (47)
Ryhmän jäsenten kannattaa noudattaa ryhmänjohtajan käskyjä. Jokainen hyökkäys- tai puolustuskäskyä noudatettaessa tehty tappo auttaa ryhmää saamaan kenttäylennyksen. (48)
Kun parannat ryhmäsi jäseniä, elvytät heitä ja aseistat heitä - ja korjaat heidän ajoneuvojaan - saat pisteitä ja autat ryhmää saamaan kenttäylennyksen. (49)
Kun pelaat yhteistyöpeliä, pelissä voi olla yhteensä jopa 16 pelaajaa. Kun joku liittyy peliin, botti poistetaan pelistä. (50)
Lähiverkko- ja yksinpeleissä voit aina käyttää aiemmin avattuja esineitä ja aseita, kunhan käytössä on internet-yhteys. (51)
Ohjuksilta ja raketeilta suojaavaa aktiivipuolustusta voi käyttää useimmissa ajoneuvoissa. Suojausta tulee käyttää harkiten, sillä se kestää vain muutaman sekunnin ja lataus vie hetken. (52)
Jälkipoltin on käytettävissä nopeissa hyökkäysajoneuvoissa. Sen avulla pääset pakenemaan epämukavista tilanteista. (53)
Ajoneuvojen kaikissa kohdissa ei ole samanvahvuista panssaria, vaan edessä on usein enemmän panssaria kuin takana. Pidä tämä mielessäsi, kun taistelet muita ajoneuvoja vastaan. (54)
Kaikkea ei voi panssaroida: joissakin ajoneuvoissa on heikosti suojattuja kohtia, jonka useat aseet voivat läpäistä. (55)
Miehistönkuljetusvaunujen rynnäkkökapseleilla voi syöksyä taisteluun. Laukaistun kapselin lentorataa ohjataan liikenäppäimillä. (56)
Aseiden tarkkuuteen vaikuttaa asento, liikkuminen ja tähtäimen tarkennus. Harjoittele kaikilla aseilla, jotta tunnet niiden heikkoudet ja vahvuudet. (57)
Kaikki aseet eivät ole samanlaisia: ne on suunniteltu käytettäviksi eri etäisyydeltä ja eri tilanteissa. Harjoittele kaikilla aseilla, niin opit niiden heikkoudet ja vahvuudet. (58)
Jalkaväki voi varustautua kevyellä panssarilla, joka sallii pitkät juoksumatkat ja nopean palautumisen. Kevyt panssari ei kuitenkaan suojaa kovin tehokkaasti. (59)
Näköhäiriöt ja sähköiset äänet saattavat olla merkkejä tiedustelijasta, joka käyttää lähistöllä IT-33-aktiivinaamiointia. Voit paljastaa sotilaan EMP-kranaatilla. (60)
Networked Battlefield -järjestelmä helpottaa tiedonvälitystä. Jos näet vihollisyksikön, muut ryhmän jäsenet saavat tietää esimerkiksi vihollisen tyypin. (61)
Tarkkaile 3D-näytön Networked Battlefield -kuvakkeita, kun toimit ryhmässä. Kuvakkeet ilmoittavat, että joku ryhmän jäsen näkee vihollisen tai hyökkää tämän kimppuun, jolloin voit siirtyä tukiasemiin. (62)
Jalkaväkijoukot voivat toteuttaa Networked Battlefield -ympäristössä eri toimintoja. Kaikilla jalkaväkijoukoilla on oma erikoisuutensa. Harjoittele ryhmän jäsenten kanssa, jotta saatte hyödynnettyä järjestelmää. (63)
Networked Battlefield -kuvakkeita näkyy kaikkialla, missä ryhmän jäsen on saanut kosketuksen viholliseen. Vihollinen ei välttämättä ole näkökentässä, vaikka NetBat-kuvake olisikin näytössä. (64)
Kun käytät tähtäinvakauttajaa, muista pitää SHIFT-näppäintä (oletusnäppäin) painettuna, jotta vakauttaja toimii tehokkaasti. (65)
Voit määrittää, millä etäisyydellä kivääriraketti räjähtää. Säädä etäisyys tarkennustilassa hiiren pyörää pyörittämällä. Kun raketti ammutaan, se räjähtää määritetyllä etäisyydellä. (66)
Savukranaatti on jalkaväkisotilaan tehokas työkalu. Siitä saa erinomaista suojaa ahtaisiin paikkoihin hyökätessä, ja se on erityisen hyödyllinen titaanien valtauksessa. (67)
KKL-1-parannuksen avulla pioneerijalkaväki voi tarkistaa vihollisajoneuvojen sijainnin. Kun se asetetaan käytetylle reiteille, koko ryhmä saa tietoja NetBatin välityksellä. (68)
AE-purkulaitteen avulla pioneerijalkaväki voi poistaa räjähteitä. Pidä kuitenkin silmällä räjähteen asettanutta vihollista, sille kyseessä saattaa olla pelkkä syötti. (69)
Ill-29-magneettimiinat ovat ajoneuvojen tuhoamiseen tarkoitettujen räjähteiden uusinta sukupolvea. Ne seuraavat liikkuvia vihollisajoneuvoja leijumalla, kunnes saavat niihin kosketuksen ja räjähtävät. (70)
DysTek-pulssimittari on lyhyen kantaman tiedusteluväline, joka havaitsee alueella olevat vihollisyksiköt. Tiedot siirretään kaikille ryhmän jäsenille NetBat-järjestelmän kautta. (71)
Elektromagneettisen pulssin (EMP) avulla voi sekä pysäyttää ajoneuvon että estää ajoneuvoja jäljittämästä vastustajia. Väliaikaisuudestaan huolimatta vaikutus jättää ajoneuvot suojattomiksi. (72)
Eikö ajoneuvo liiku? Näkyykö näytössä häiriöitä? Olet saanut osuman elektromagneettisesta pulssista. Voit odottaa, kunnes vaikutus lakkaa, tai poistua ajoneuvosta. (73)
Elektromagneettiset pulssit voivat vaikuttaa jalkaväkeenkin: kypärän optiikkaan tulee hetkellisiä visuaalisia häiriöitä. (74)
JSk (Jalkaväen suojakilpi) antaa suojaa tarvittaessa. Se suojaa käsiaseilta, mutta ajoneuvojen ammukset läpäisevät sen helposti. (75)
JSk (Jalkaväen suojakilpi) suojaa useimmilta luodeilta. Kilven voi kuitenkin tuhota tähtäämällä ohjauskoteloon. Vain taitava ampuja osuu niin pieneen kohteeseen. (76)
RjHM-parannus on vain ryhmänjohtajan käytettävissä. Sen avulla ryhmänjohtaja voi asettaa kartalle heräämismajakan. Vastustajat voivat nähdä ja tuhota merkin. (77)
DysTek-pulssimittari havaitsee vihollisryhmänjohtajan merkkien sijainnin. Käytä sitä, jos epäilet lähettyvillä olevan maamerkkejä. (78)
RD-4 Otus on ryhmänjohtajan parannus. Se toimii tiedustelurobottina, joka havaitsee alueelleen tulevat vihollisyksiköt. Tiedot välittyvät ryhmälle Networked Battlefield -järjestelmän kautta. (79)
SD-8 Accipiter on ryhmänjohtajan parannus. Se ottaa kohteekseen kohdekentässä näkyvän vihollisjalkaväen ja hyökkää sen kimppuun. Sopii erityisen hyvin ryhmän selustan suojaamiseen. (80)
Vaikka käytössäsi ei olisi parannuksia, voit ottaa raskaan panssarin käyttöön tai pois käytöstä Mukautus-näytössä. (81)
Mukautus-näytössä sotilaan vasemmalla puolella olevat kuvakkeet ovat näyttö- ja aselajiparannuksia, jotka voit avata. (82)
Tarkista aina latauksen aikana näkyvät pelivinkit, koska ne vaihtuvat. (83)
Voit kutsua pelin tulostaulun kautta muita pelaajia kaverilistaasi. Siirry tulostaulun Hallinta-välilehteen, niin voit lähettää kutsun haluamallesi pelaajalle. (84)
Jos osut viholliseen, tähtäimen ympärillä näkyy pieni valkoinen ilmaisin. Jos ilmaisin ei tule näkyviin, kannattaa muuttaa tähtäystä. (85)
Jos saat osuman, näytössä välähtävä ilmaisin osoittaa laukauksen tulosuunnan. Käänny nopeasti ja vastaa samalla mitalla. (86)
Ryhmänjohtajan majakasta herätessäsi olet pudotuskapselissa. Muista tarkistaa tilanne ilmasta käsin, jotta osaat varautua uhkiin. Viholliset huomaavat kyllä saapumisesi. (87)
Ei kannata uskoa jermujen rintamajuttuja: Alt+F4-näppäinyhdistelmällä ei saa tässä pelissä uutta parannusta. (88)
BFHQ-päämajan Ansiomerkit-osassa kerrotaan kunkin ansiomerkin myöntämisehdot ja kuinka lähellä olet niitä. (89)
Muista lisätä ystäväsi kaveriluetteloon. Silloin näet heti, ketkä ovat verkossa ja millä palvelimella he pelaavat. (90)
Hengästyttääkö? Väsytkö nopeasti? Hakkaako sydän? Kerää pisteitä ja avaa kaksi juoksutaitoparannusta. Toinen pidentää juoksumatkaa ja toinen nopeuttaa palautumistasi. (91)
Conquest-karttojen kuljetusvaunut kasvattavat huoltotaitojen tehoa. Omat ajoneuvot esimerkiksi korjataan tehokkaammin, jos pioneeri on tankin sijaan kuljetusvaunussa. (92)
Titan-pelimuodossa voit tarkistaa T-näppäimellä (oletusnäppäin), paljonko aikaa ohjussiilon laukeamiseen on. (93)
Titaanin komentaja voi asettaa komentoliittymässä hiiren osoittimen titaanin päälle ja tarkistaa liikkumisreitin. (94)
Titaanin komentaja voi asettaa komentoliittymässä hiiren osoittimen ohjussiilon päälle ja tarkistaa ohjuksen lentoradan. (95)
Komentamasi titaanin vaikutusalue on melkoisen suuri. Koita löytää taistelukentältä paras paikka, jossa voit tukea maajoukkoja. (96)
Komentajan ei pidä tyytyä mihinkään muuhun kuin täydelliseen voittoon. Näin ollen pisteet määräytyvät täysin ryhmän suorituksen mukaan. Voittamisesta saa lisäksi huomattavan bonuksen. (97)
Titaanipeleissä kuljetusvaunut ja ilmakuljetukset ovat myös heräämispisteitä. (98)
Ryhmänjohtaja ja komentaja voivat kohdistaa komentoja moniin Networked Battlefield -kuvakkeisiin: aseta tähtäin kuvakkeen päälle, paina T-näppäintä ja valitse Anna komento. (99)
Titaanipelissä voit tarkistaa T-näppäintä painamalla, paljonko omia pelaajia on omassa titaanissa, vihollistitaanissa ja maan päällä. (100)
Vain rajatulla pelaajamäärällä voi samaan aikaan olla kolmen ylimmän upseerin arvonimi. Ylipäällikköjä voi olla vain yksi. (101)
Robotit auttavat ryhmänjohtajaa, mutta saattavat paljastaa tämän sijainnin, jos ne aktivoidaan väärässä paikassa. (102)
Jos osut ajoneuvojen heikkoihin kohtiin, ne tuhoutuvat nopeammin. (103)
DysTek Hi-Scope x4 parantaa tarkkuuskiväärin tarkennusta entisestään. (104)
3D-kartan voi ottaa käyttöön ja pois käytöstä kartalle määritetyllä näppäimellä. Kun 3D-kartta on käytössä, näkyvissä ovat kaikki Networked Battlefield (NetBat) -järjestelmän paljastamat tiedot. (105)
Käynnistä-valikko -> Suorita -> kirjoita "regedit" ja sitten etsi kohta -> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Electronic Arts\EA GAMES\Battlefield 2142
Sieltä löytyy Language-arvo, jota tuplaklikkaamalla pääset kirjoittamaan haluamasi kielen Arvon data -kohtaan.
Vaihtoehtoina ovat mm: English, Finnish ja Swedish. Tärkeintä on, että kirjoitat kielen englanniksi.
HUOM! Älä koske muuhun kuin edellämainittuun kohtaan, jos et tiedä mitä olet tekemässä. Virheellisellä rekisterin muokkaamisella voi saada tietokoneen epäkuntoon. Noudatat ohjetta omalla vastuullasi.
2. Miten poissaolo-pisteytys toimii?
1. Jokaisesta pelaamattomasta päivästä (24h), saat 1 tunnin away bonus -aikaa.
2. Kun palaat pelaamaan, saat yhden tunnin aikana away bonusta, joka on 50% pisteistäsi.
3. Tämä vaikuttaa vain urapisteisiin.
Esimerkki: Olen pelaamatta viikon. Menen pelaamaan ja saan 100 urapistettä. Saan vielä sen päälle 50 away bonus -pistettä. 7 tunnin ajan saan näitä away bonus -pisteitä, koska olin pelaamatta 7 päivää.
Tämä bonus ns. kannustaa palaamaan pelin pariin.
3. Peli kaatuu painamalla alt+tab. Miten tämän voi korjata?
Olet tällöin todennäköisesti poistanut tai uudelleen nimennyt pelin alussa pyörivistä videoista DICE.bik-nimisen. Korjaus onnistuu palauttamalla sen alkuperäiseksi.
Jos ongelma ei ratkennut tällä, voit myös kokeilla toisia näytönohjaimen ajureita, resoluutiota tai virkistystaajuutta.
4. Miten otan laajakuvatarkkuuden käyttöön?
1. Etsi Battlefield 2142:n pikakuvake
2. Klikkaa sitä oikealla näppäimellä ja valitse ominaisuudet
3. Kohde-kentän lopussa pitäisi lukea +fullscreen 1
4. Lisää sen perään +widescreen 1
5. Nyt olet asettanut laajakuvatarkkuuden käyttöön, jolloin voit valita sopivan tarkkuuden video-valikosta.
Huom. Laajakuvatarkkuuden käyttäminen saattaa aiheuttaa pieniä graafisia ongelmia.
5. Miten poistan pelin täydellisesti?
Seuraa seuraavan linkin takaa löytyviä ohjeita: Linkki
105 vinkkiä Battlefield 2142:n maailmaan.
Varusteita voi mukauttaa milloin tahansa. Muuttuneet tavarat tulevat käyttöön, kun seuraavan kerran heräät. (1)
Kun pelaat ryhmässä, näytön vasemmassa yläkulmassa näkyy kenttäylennyspalkki. Kun palkki on täynnä, ryhmän jäsenet voivat valita kenttäylennyksen. (2)
Kenttäylennykset ovat väliaikaisia parannuksia. Avaamisen jälkeen voit käyttää niitä niin kauan kuin pysyt palvelimella. (3)
Vain ryhmänjohtajat voivat käyttää kolmea ryhmänjohtajaparannusta. Kuka tahansa voi avata parannukset, mutta vain tietyn kokoista ryhmää johtavat ryhmänjohtajat saavat ne käyttöönsä. (4)
Viisi pelaajan taitoparannusta avataan samalla tavalla kuin muutkin aseet tai esineet. Ne pysyvät aina käytössä, eivätkä ole vain osa mukautusta. (5)
Aselajin mukautus -näytössä voit valita kevyen tai raskaan suojauksen. Raskas suojaus heikentää juoksumahdollisuuksia, joten se ei ole pelkästään hyväksi. (6)
Jos saat ylennyksen kierroksen aikana, voit valita parannuksen kierroksen lopussa. Jos haluat päästä nopeasti jatkamaan taistelua, voit valita sen myöhemmin BFHQ-päämajassa. (7)
Muista katsella titaaneista tehty koulutusfilmi. Siinä on tietoa sotilaan kypäränäytön taktisista tiedoista ja taistelun säännöistä, minkä lisäksi siinä neuvotaan, miten vihollistitaanin saa tuhottua tehokkaimmin. (8)
Voit siirtyä valikkoon kierroksen aikana painamalla ESC-näppäintä. Kun olet valmis, palaa taisteluun painamalla ESC-näppäintä uudelleen. (9)
Jos sotilasta suositellaan merkin, nauhan tai neulan saajaksi, sotilas saa helpommin ylennyksen. (10)
Varo huoltojoukkojen pystyttämiä vartioasemia. Älä lähesty niitä, jos et tiedä, ovatko asemat omien vai vihollisjoukkojen hallinnassa. (11)
Parannusta ei tarvitse valita heti. Pisteet ovat käytettävissä BFHQ-päämajan Parannukset-osiossa. (12)
BFHQ-päämajan pistetilastoissa näkyvät parhaat taistelijat. Suodattimien avulla voit ottaa näkyviin omat kaverit, oman maat pelaajat tai ne pelaajat, joiden tuntolevyn olet saanut. (13)
BHFQ-päämajan kaavioissa ovat tilastosi sekä viime suorituksiisi perustuva ennuste siitä, miten jatkossa pärjää. (14)
Monia ansiomerkkejä voi saada useasti, ja ne auttavat ylennyksen saamisessa. (15)
Voit liittyä samaan peliin kaverisi kanssa painamalla liittymisnäppäintä laajennetussa kaverilistassa. (16)
Jos tapat jonkun veitsellä, saat hänen tuntolevynsä. Tarkka-ampujat varokoon. (17)
Osa avattavista kohteista ei ole esineitä, vaan pysyviä parannuksia aselajiin tai sotilaaseen. (18)
Gruber 5 -tähtäinvakauttaja rauhoittaa tarkka-ampujan kiväärin liikettä. Avaa parannus ja hoitele tuntolevyjen keräilijät. (19)
A12 Enforcer -vartioasemat havaitsevat alueella olevat viholliset. Niiden avulla voi tehokkaasti vartioida tärkeitä alueita tai reittejä. (20)
Komentajat ja ryhmänjohtajat voivat antaa komentoja tilannesidonnaisella viestintävalikolla (oletusarvona T-näppäin). Tähtää strategiseen pisteeseen ja lähetä komento. (21)
Ryhmänjohtajan voi havaita etsimällä robotteja. Pidä huoli, että huomaat ne, ennen kuin ne näkevät sinut. (22)
Vartioasemat voi tuhota ampumalla. Toinen vaihtoehto on käyttää hyvin sijoitettua EMP-kranaattia. (23)
Jos ehdit pois räjähtävästä vihollistitaanista, sinut palkitaan erityisneulalla. (24)
Elektromagneettisella pulssilla voi lamauttaa ajoneuvot hetkeksi, ja EMP-miina hoitaa asian EMP-kranaatteja nopeammin. Jotkut ovat kaapanneetkin ajoneuvoja tällä tavalla. (25)
Päähän tähtäävä tarkka-ampuja menestyy paremmin kuin helppoa vartalo-osumaa tavoitteleva ampuja. (26)
Jos ammukset loppuvat, pistooli voi pelastaa henkesi. Tee kaikkesi, jotta saat säilytettyä tuntolevysi. (27)
Poissaolobonus auttaa jatkamaan uraa kuntoisuusloman jälkeen. Taistelukentällä pääset kuitenkin ylenemään nopeimmin. (28)
Ryhmänjohtajan antaman hyökkäys- tai puolustuskäskyn jälkeisistä tapoista saa lisäpisteitä. (29)
Jos pelaajan nimen vieressä näkyy '2'-tunnus, pelaaja on Battlefield 2(TM) -pelin veteraani. Ole siis erityisen varuillasi, tai käy kimppuun kaikin voimin ja toivota hänet tervetulleeksi tulevaisuuteen. (30)
Mikä ase Koenig RsPST on? Lisätietoja on BFHQ-päämajan Parannukset-kohdassa ja Aselajin mukautus -näytössä. (31)
Kullakin EA-tilillä voi olla enintään neljä (4) sotilasta. Jos haluat luoda viidennen sotilaan, aiemmin luotu sotilas on ensin poistettava. (32)
Vain ryhmissä taistelevat sotilaat saavat kenttäylennyksiä. Ryhmässä pelaaminen kannattaa tästäkin syystä, jos haluat parhaan pelikokemuksen. (33)
NetBat-järjestelmän ansiosta ryhmän sotilaat voivat jakaa näyttötietoja vihollisten sijainnista. (34)
Ryhmänjohtajan merkistä herääminen ei enää onnistu yhtä helposti, kun aamuja alkaa olla todella vähän... (35)
Ryhmänjohtajan heräämismajakan avulla ryhmän jäsenet voivat herätä taktisesti tärkeissä paikoissa. Sotilaat kuitenkin pudotetaan kapseleissa, jotka on helppo huomata. (36)
Titaanin komentajan ei pidä sijoittaa titaania suoraan ohjussiilonsa ylle, sillä ohjukset osuvat titaaniin, vaikka ne olisikin tähdätty viholliseen (37).
Ryhmänjohtajat saavat usein ylennyksiä, jos heidän antamansa komennot ovat taktisesti toimivia. Sama pätee myös komentajiin. (38)
Ryhmän jäsenten kannattaa noudattaa ryhmänjohtajan käskyjä. Kaikki käskyjä noudatettaessa tehdyt tapot nopeuttavat seuraavaa ylennystä. (39)
Komentajan pisteet määräytyvät ryhmän jäsenten pisteiden mukaan. Jos komentaja johtaa joukkonsa voittoisaan kierrokseen, hän saa lisäbonuksen. (40)
Muista muokata aselajia. Viimeisimmät määritykset tallentuvat. (41)
Miehistönkuljetusvaunuissa on laukaisukapseleilla varustetut istuimet, joiden avulla pääsee tehokkaasti titaanin kannelle. (42)
Jos pelaaminen aiheuttaa huonoa oloa, poista kameran tärinä Asetukset-valikossa. (43)
Jokaisella aselajilla on kaksi parannushaaraa, jotka johtavat uuteen aseeseen. Valitse laajalti, jos haluat vähän kaikkea, ja keskity yhteen haaraan, jos haluat nopeasti uuden pääaseen. (44)
Taistelutaitosi ja tovereidesi tuki - sekä saamasi ansiomerkit - tekevät taistelukokemuksestasi entistä vaikuttavamman ja auttavat saamaan ylennyksiä. (45)
Muista poimia kaatuneiden sotilaiden varusteet. Heillä saattaa olla enemmän parannuksia kuin itselläsi, ja näin pääset testailemaan niitä. (46)
Kenttäylennysten avulla voit kätevästi testata parannuksia, ennen kuin avaat ne pysyvästi. (47)
Ryhmän jäsenten kannattaa noudattaa ryhmänjohtajan käskyjä. Jokainen hyökkäys- tai puolustuskäskyä noudatettaessa tehty tappo auttaa ryhmää saamaan kenttäylennyksen. (48)
Kun parannat ryhmäsi jäseniä, elvytät heitä ja aseistat heitä - ja korjaat heidän ajoneuvojaan - saat pisteitä ja autat ryhmää saamaan kenttäylennyksen. (49)
Kun pelaat yhteistyöpeliä, pelissä voi olla yhteensä jopa 16 pelaajaa. Kun joku liittyy peliin, botti poistetaan pelistä. (50)
Lähiverkko- ja yksinpeleissä voit aina käyttää aiemmin avattuja esineitä ja aseita, kunhan käytössä on internet-yhteys. (51)
Ohjuksilta ja raketeilta suojaavaa aktiivipuolustusta voi käyttää useimmissa ajoneuvoissa. Suojausta tulee käyttää harkiten, sillä se kestää vain muutaman sekunnin ja lataus vie hetken. (52)
Jälkipoltin on käytettävissä nopeissa hyökkäysajoneuvoissa. Sen avulla pääset pakenemaan epämukavista tilanteista. (53)
Ajoneuvojen kaikissa kohdissa ei ole samanvahvuista panssaria, vaan edessä on usein enemmän panssaria kuin takana. Pidä tämä mielessäsi, kun taistelet muita ajoneuvoja vastaan. (54)
Kaikkea ei voi panssaroida: joissakin ajoneuvoissa on heikosti suojattuja kohtia, jonka useat aseet voivat läpäistä. (55)
Miehistönkuljetusvaunujen rynnäkkökapseleilla voi syöksyä taisteluun. Laukaistun kapselin lentorataa ohjataan liikenäppäimillä. (56)
Aseiden tarkkuuteen vaikuttaa asento, liikkuminen ja tähtäimen tarkennus. Harjoittele kaikilla aseilla, jotta tunnet niiden heikkoudet ja vahvuudet. (57)
Kaikki aseet eivät ole samanlaisia: ne on suunniteltu käytettäviksi eri etäisyydeltä ja eri tilanteissa. Harjoittele kaikilla aseilla, niin opit niiden heikkoudet ja vahvuudet. (58)
Jalkaväki voi varustautua kevyellä panssarilla, joka sallii pitkät juoksumatkat ja nopean palautumisen. Kevyt panssari ei kuitenkaan suojaa kovin tehokkaasti. (59)
Näköhäiriöt ja sähköiset äänet saattavat olla merkkejä tiedustelijasta, joka käyttää lähistöllä IT-33-aktiivinaamiointia. Voit paljastaa sotilaan EMP-kranaatilla. (60)
Networked Battlefield -järjestelmä helpottaa tiedonvälitystä. Jos näet vihollisyksikön, muut ryhmän jäsenet saavat tietää esimerkiksi vihollisen tyypin. (61)
Tarkkaile 3D-näytön Networked Battlefield -kuvakkeita, kun toimit ryhmässä. Kuvakkeet ilmoittavat, että joku ryhmän jäsen näkee vihollisen tai hyökkää tämän kimppuun, jolloin voit siirtyä tukiasemiin. (62)
Jalkaväkijoukot voivat toteuttaa Networked Battlefield -ympäristössä eri toimintoja. Kaikilla jalkaväkijoukoilla on oma erikoisuutensa. Harjoittele ryhmän jäsenten kanssa, jotta saatte hyödynnettyä järjestelmää. (63)
Networked Battlefield -kuvakkeita näkyy kaikkialla, missä ryhmän jäsen on saanut kosketuksen viholliseen. Vihollinen ei välttämättä ole näkökentässä, vaikka NetBat-kuvake olisikin näytössä. (64)
Kun käytät tähtäinvakauttajaa, muista pitää SHIFT-näppäintä (oletusnäppäin) painettuna, jotta vakauttaja toimii tehokkaasti. (65)
Voit määrittää, millä etäisyydellä kivääriraketti räjähtää. Säädä etäisyys tarkennustilassa hiiren pyörää pyörittämällä. Kun raketti ammutaan, se räjähtää määritetyllä etäisyydellä. (66)
Savukranaatti on jalkaväkisotilaan tehokas työkalu. Siitä saa erinomaista suojaa ahtaisiin paikkoihin hyökätessä, ja se on erityisen hyödyllinen titaanien valtauksessa. (67)
KKL-1-parannuksen avulla pioneerijalkaväki voi tarkistaa vihollisajoneuvojen sijainnin. Kun se asetetaan käytetylle reiteille, koko ryhmä saa tietoja NetBatin välityksellä. (68)
AE-purkulaitteen avulla pioneerijalkaväki voi poistaa räjähteitä. Pidä kuitenkin silmällä räjähteen asettanutta vihollista, sille kyseessä saattaa olla pelkkä syötti. (69)
Ill-29-magneettimiinat ovat ajoneuvojen tuhoamiseen tarkoitettujen räjähteiden uusinta sukupolvea. Ne seuraavat liikkuvia vihollisajoneuvoja leijumalla, kunnes saavat niihin kosketuksen ja räjähtävät. (70)
DysTek-pulssimittari on lyhyen kantaman tiedusteluväline, joka havaitsee alueella olevat vihollisyksiköt. Tiedot siirretään kaikille ryhmän jäsenille NetBat-järjestelmän kautta. (71)
Elektromagneettisen pulssin (EMP) avulla voi sekä pysäyttää ajoneuvon että estää ajoneuvoja jäljittämästä vastustajia. Väliaikaisuudestaan huolimatta vaikutus jättää ajoneuvot suojattomiksi. (72)
Eikö ajoneuvo liiku? Näkyykö näytössä häiriöitä? Olet saanut osuman elektromagneettisesta pulssista. Voit odottaa, kunnes vaikutus lakkaa, tai poistua ajoneuvosta. (73)
Elektromagneettiset pulssit voivat vaikuttaa jalkaväkeenkin: kypärän optiikkaan tulee hetkellisiä visuaalisia häiriöitä. (74)
JSk (Jalkaväen suojakilpi) antaa suojaa tarvittaessa. Se suojaa käsiaseilta, mutta ajoneuvojen ammukset läpäisevät sen helposti. (75)
JSk (Jalkaväen suojakilpi) suojaa useimmilta luodeilta. Kilven voi kuitenkin tuhota tähtäämällä ohjauskoteloon. Vain taitava ampuja osuu niin pieneen kohteeseen. (76)
RjHM-parannus on vain ryhmänjohtajan käytettävissä. Sen avulla ryhmänjohtaja voi asettaa kartalle heräämismajakan. Vastustajat voivat nähdä ja tuhota merkin. (77)
DysTek-pulssimittari havaitsee vihollisryhmänjohtajan merkkien sijainnin. Käytä sitä, jos epäilet lähettyvillä olevan maamerkkejä. (78)
RD-4 Otus on ryhmänjohtajan parannus. Se toimii tiedustelurobottina, joka havaitsee alueelleen tulevat vihollisyksiköt. Tiedot välittyvät ryhmälle Networked Battlefield -järjestelmän kautta. (79)
SD-8 Accipiter on ryhmänjohtajan parannus. Se ottaa kohteekseen kohdekentässä näkyvän vihollisjalkaväen ja hyökkää sen kimppuun. Sopii erityisen hyvin ryhmän selustan suojaamiseen. (80)
Vaikka käytössäsi ei olisi parannuksia, voit ottaa raskaan panssarin käyttöön tai pois käytöstä Mukautus-näytössä. (81)
Mukautus-näytössä sotilaan vasemmalla puolella olevat kuvakkeet ovat näyttö- ja aselajiparannuksia, jotka voit avata. (82)
Tarkista aina latauksen aikana näkyvät pelivinkit, koska ne vaihtuvat. (83)
Voit kutsua pelin tulostaulun kautta muita pelaajia kaverilistaasi. Siirry tulostaulun Hallinta-välilehteen, niin voit lähettää kutsun haluamallesi pelaajalle. (84)
Jos osut viholliseen, tähtäimen ympärillä näkyy pieni valkoinen ilmaisin. Jos ilmaisin ei tule näkyviin, kannattaa muuttaa tähtäystä. (85)
Jos saat osuman, näytössä välähtävä ilmaisin osoittaa laukauksen tulosuunnan. Käänny nopeasti ja vastaa samalla mitalla. (86)
Ryhmänjohtajan majakasta herätessäsi olet pudotuskapselissa. Muista tarkistaa tilanne ilmasta käsin, jotta osaat varautua uhkiin. Viholliset huomaavat kyllä saapumisesi. (87)
Ei kannata uskoa jermujen rintamajuttuja: Alt+F4-näppäinyhdistelmällä ei saa tässä pelissä uutta parannusta. (88)
BFHQ-päämajan Ansiomerkit-osassa kerrotaan kunkin ansiomerkin myöntämisehdot ja kuinka lähellä olet niitä. (89)
Muista lisätä ystäväsi kaveriluetteloon. Silloin näet heti, ketkä ovat verkossa ja millä palvelimella he pelaavat. (90)
Hengästyttääkö? Väsytkö nopeasti? Hakkaako sydän? Kerää pisteitä ja avaa kaksi juoksutaitoparannusta. Toinen pidentää juoksumatkaa ja toinen nopeuttaa palautumistasi. (91)
Conquest-karttojen kuljetusvaunut kasvattavat huoltotaitojen tehoa. Omat ajoneuvot esimerkiksi korjataan tehokkaammin, jos pioneeri on tankin sijaan kuljetusvaunussa. (92)
Titan-pelimuodossa voit tarkistaa T-näppäimellä (oletusnäppäin), paljonko aikaa ohjussiilon laukeamiseen on. (93)
Titaanin komentaja voi asettaa komentoliittymässä hiiren osoittimen titaanin päälle ja tarkistaa liikkumisreitin. (94)
Titaanin komentaja voi asettaa komentoliittymässä hiiren osoittimen ohjussiilon päälle ja tarkistaa ohjuksen lentoradan. (95)
Komentamasi titaanin vaikutusalue on melkoisen suuri. Koita löytää taistelukentältä paras paikka, jossa voit tukea maajoukkoja. (96)
Komentajan ei pidä tyytyä mihinkään muuhun kuin täydelliseen voittoon. Näin ollen pisteet määräytyvät täysin ryhmän suorituksen mukaan. Voittamisesta saa lisäksi huomattavan bonuksen. (97)
Titaanipeleissä kuljetusvaunut ja ilmakuljetukset ovat myös heräämispisteitä. (98)
Ryhmänjohtaja ja komentaja voivat kohdistaa komentoja moniin Networked Battlefield -kuvakkeisiin: aseta tähtäin kuvakkeen päälle, paina T-näppäintä ja valitse Anna komento. (99)
Titaanipelissä voit tarkistaa T-näppäintä painamalla, paljonko omia pelaajia on omassa titaanissa, vihollistitaanissa ja maan päällä. (100)
Vain rajatulla pelaajamäärällä voi samaan aikaan olla kolmen ylimmän upseerin arvonimi. Ylipäällikköjä voi olla vain yksi. (101)
Robotit auttavat ryhmänjohtajaa, mutta saattavat paljastaa tämän sijainnin, jos ne aktivoidaan väärässä paikassa. (102)
Jos osut ajoneuvojen heikkoihin kohtiin, ne tuhoutuvat nopeammin. (103)
DysTek Hi-Scope x4 parantaa tarkkuuskiväärin tarkennusta entisestään. (104)
3D-kartan voi ottaa käyttöön ja pois käytöstä kartalle määritetyllä näppäimellä. Kun 3D-kartta on käytössä, näkyvissä ovat kaikki Networked Battlefield (NetBat) -järjestelmän paljastamat tiedot. (105)