Jos jokin yhdistää Valvea ja sen peleille tekeviä modaajia, se on kaikkien paha tapa siirtää julkaisupäiviä myöhemmäksi pariin otteeseen kehitysvaiheen aikana. Tähän ryhmään kuuluu mm. Cry of Fear -modi ensimmäiselle Half Lifelle, jonka kehitys alkoi vuonna 2008. Päivävalon se näki tämän vuoden helmikuussa. Voiton vie kuitenkin Black Mesa, Half Life 2 -modi jonka kehityksestä ensimmäisen kerran ilmoitettiin jo vuonna 2005. Seitsemän vuoden odotuksen, sekä lukuisien viivästyksien jälkeen on modille vihdoin annettu julkaisupäivä.
Black Mesa kääntää Half Lifen legendaarisen tarinan uudemmalle Source moottorille. Tarina ei siis tule sisältämään suurempia yllätyksiä ensimmäisen pelin faneille, mutta odotettavissa on siitä huolimatta uusia ominaisuuksia sekä pelimekaniikan parannuksia.
Modin nettisivuille on ilmestynyt kello, joka kertoo päiväksi 14. syyskuuta.
Lähde: blackmesasource.com
Black Mesa kääntää Half Lifen legendaarisen tarinan uudemmalle Source moottorille. Tarina ei siis tule sisältämään suurempia yllätyksiä ensimmäisen pelin faneille, mutta odotettavissa on siitä huolimatta uusia ominaisuuksia sekä pelimekaniikan parannuksia.
Modin nettisivuille on ilmestynyt kello, joka kertoo päiväksi 14. syyskuuta.
Lähde: blackmesasource.com
MAINOS
MAINOS
1
02.09.2012 18:48
#1
02.09.2012 19:16
#2
02.09.2012 20:43
#3
Mukavasti jo Sourcekin vanhentunu tänä aikana.
Ei se mihinkään vanhene! :)
02.09.2012 21:01
#4
Mukavasti jo Sourcekin vanhentunu tänä aikana.
Eipä ole. Sama Source Engine käytössä CS:GO kun oli CS:Sourcessa ja ihan hyvältä näyttää.
02.09.2012 21:06
#5
http://lambdageneration.com/posts/black-mesa-sources-first-release-out-on-14th-september-in-two-weeks-will-not-include-xen/
02.09.2012 21:17
#6
Kuulemma Xen ei tule olemaan tässä pelissä ainakaan vielä? Mutta ei ole niin tärkeä, perkele odottanu tätä modia jo 4 vuotta :)
http://lambdageneration.com/posts/black-mesa-sources-first-release-out-on-14th-september-in-two-weeks-will-not-include-xen/
Sanoivat että yrittävät saada Xeninkin mukaan mutta todennäköisesti eivät ehdi.
02.09.2012 22:24
#7
02.09.2012 22:45
#8
03.09.2012 00:04
#9
mitä tuo Xen tarkottaa? :D
Et ilmeisesti ole pelannut half life 1 osaa? Se on eräs planeetta toisessa ulottuvuudessa half lifessä. :)
http://half-life.wikia.com/wiki/Xen
03.09.2012 05:21
#10
Mukavasti jo Sourcekin vanhentunu tänä aikana.
Eipä ole. Sama Source Engine käytössä CS:GO kun oli CS:Sourcessa ja ihan hyvältä näyttää.
Kyllä sitä on taidettu ehtiä vähän viilata näinä vuosina.
03.09.2012 10:17
#11
Mukavasti jo Sourcekin vanhentunu tänä aikana.
Eipä ole. Sama Source Engine käytössä CS:GO kun oli CS:Sourcessa ja ihan hyvältä näyttää.
Kyllä sitä on taidettu ehtiä vähän viilata näinä vuosina.
On joo, mutta pohja on pysynyt samana. Eihän Source Engine tue vieläkään edes DirectX 10:ntä puhumattakaan DirectX 11:sta. Ei kyllä malta odottaa kuinka mahtava Source Engine 2 on. Pelattavuus nykyselläkin aivan huima, tosi sulavasti pyörii huonommallakin koneella, eikä grafiikasssa ole mitään valittamista.
03.09.2012 15:03
#12
03.09.2012 16:13
#13
Mukavasti jo Sourcekin vanhentunu tänä aikana.
Eipä ole. Sama Source Engine käytössä CS:GO kun oli CS:Sourcessa ja ihan hyvältä näyttää.
Vertaappa vaikka Frostbite ja CryEngine niin kyllä on jääty jo kelkasta.
03.09.2012 16:36
#14
Mukavasti jo Sourcekin vanhentunu tänä aikana.
Eipä ole. Sama Source Engine käytössä CS:GO kun oli CS:Sourcessa ja ihan hyvältä näyttää.
Vertaappa vaikka Frostbite ja CryEngine niin kyllä on jääty jo kelkasta.
Ihan uteliaisuuttani vain kyselen, mutta mitä sisältöä sinun mielestäsi Frostbiten tai CryEnginen kaltainen pelimoottori olisi voinut tuoda lisää esimerkiksi Half-Life 2 tai Counter Strike: Source peleihin, jota niistä jäi mielestäsi puuttumaan (jos jätetään graafiset erot laskematta)?
03.09.2012 17:48
#15
Mukavasti jo Sourcekin vanhentunu tänä aikana.
Eipä ole. Sama Source Engine käytössä CS:GO kun oli CS:Sourcessa ja ihan hyvältä näyttää.
Vertaappa vaikka Frostbite ja CryEngine niin kyllä on jääty jo kelkasta.
Ihan uteliaisuuttani vain kyselen, mutta mitä sisältöä sinun mielestäsi Frostbiten tai CryEnginen kaltainen pelimoottori olisi voinut tuoda lisää esimerkiksi Half-Life 2 tai Counter Strike: Source peleihin, jota niistä jäi mielestäsi puuttumaan (jos jätetään graafiset erot laskematta)?
Grafiikastahan tässä koko Black Mesassa on kyse.
Team: =BFP=
03.09.2012 18:25
#16
ei kyllä on tullu jauhettuu hl1 ja 2 läpitte muutaman kerran, ikinä vaan kuullu puhuttavan mistään Xen kentistä :D
Näissä maisemissa tapahtuvat kentät. Sieltä mistä kaikki tutu mörrit ovat kotoisin.
Ihan jees jos lisäävät Xenin myöhemmin mutta se tasohyppelyepisodi ei aikanaan järin lämmittänyt. Nihilanthin puuttuminen totta kai hieman harmittaa.
05.09.2012 15:53
#17
Mukavasti jo Sourcekin vanhentunu tänä aikana.
Eipä ole. Sama Source Engine käytössä CS:GO kun oli CS:Sourcessa ja ihan hyvältä näyttää.
Vertaappa vaikka Frostbite ja CryEngine niin kyllä on jääty jo kelkasta.
Ihan uteliaisuuttani vain kyselen, mutta mitä sisältöä sinun mielestäsi Frostbiten tai CryEnginen kaltainen pelimoottori olisi voinut tuoda lisää esimerkiksi Half-Life 2 tai Counter Strike: Source peleihin, jota niistä jäi mielestäsi puuttumaan (jos jätetään graafiset erot laskematta)?
Grafiikastahan tässä koko Black Mesassa on kyse.
1